Vackert väder

2011-10-01 / 20:59:18
Dagen började med att Leo vaknade alldeles för tidigt och jag blev lite gnällig för att jag inte fick sova klart så här på en lördag...Är verkligen så himla trött mestadels nu när jag arbetar så mycket, är det så här livet ska vara?

Efter lunchen drog vi iallafall ut på våra cyklar till Botaniska Trädgården där vi mötte upp andra änglamammor och fikade i solens varma sken....



Jag älskar verkligen min nya telefon, det är bara en iphone 3, de är väldigt billiga nu, men den duger gott åt mig...Har laddat ner en app som min kollega tipsade om som heter Hipstamatic, den gör fotona som man tar så där härligt 70 talsaktiga med slitna gulnade hörn och härliga färger...


Undrar om det förekommer bröllop/vigslar i det där lilla lusthuset, någon som vet?



Här satt vi och fikade på kanelbullar, glass, ceasarsallad, kaffe...Ja säg det som inte stod på vårt bord....



Kollade runt gjorde vi lite också när vi ändå var där....



De hade även en äppleutställning, när man kom in där alla äpplen låg så luktade det underbart gott...och man fick lära sig en hel del om äpplen som man inte haft en tanke på innan....





Kolla in denna söta lilla stugan, en sådan hade jag gärna haft någonstans...

I butiken inne på Botaniska blev det lite spenderande innan vi cyklade hem igen. Leo köpte en lupp och jag köpte en supervacker plåtburk och en magnet till kylen, tyckte den var klockren....






Här är ett av de första fotona jag tog med den där appen, ser ut som ett väldigt gammalt vykort...precis vid denna kyrka bor vi....Är den inte ståtlig?

Men nu är jag väldans trött så det blir att titta på " Fångarna på fortet " med Leo....och sen kolla in dessa tidningar som är alldeles purfärska....



Godnatt...

Maria♥Anthony♥Leo

Kommentarer!
Postat av: Monica

Fina bilder. Hipstamatic är kul. Prova även Pixelromatic. Där kan du redigera bilder på kul sätt...och det är en gratisapp.

Kommenterat - 2011-10-01 / 23:23:21
Postat av: Malin Nils

Jag förstår att du är trött för det är tufft, men tack och lov att vi har varandra. Bilderna är underbara! Magneten är så bra - jag känner igen mig alltför väl. Kram från en trött Nils.

Kommenterat - 2011-10-02 / 00:12:20
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Snälla Maria,med det jobb du har så skulle väl det räcka med 50-60%.Hur har det blivit egentligen?Ryser lite när jag ser dina vackra bilder från Botaniska.Där gick Leif och jag många gånger när Simon opererades eller låg på IVA.Minns knappt hur det såg ut....Leif hälsar och säger att magneten passar precis in på honom,snart har han nog glömt vad han heter själv.Vi hörs,ge Leo en kram.Kia

Kommenterat - 2011-10-02 / 11:49:05
Postat av: Sara T

Verkligen coola bilder med appen, vackra kort!! Får kolla in den oxå tror jag! Kram Kram

Kommenterat - 2011-10-02 / 20:36:23
Postat av: Madde (reskompis)

Åh vilken härlig dag det var i Botaniska med er

Magneten är underbar....den stämmer på mig...

Kramar från Madde

Kommenterat - 2011-10-18 / 17:26:50
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: