Kan inte sova...

2011-06-19 / 00:03:37
Så jag börjar berätta lite om resan i bilder nu....


Resan börjar på Landvetter, vi är där ca 9.30, kollar in taxfree och går på toa, många gånger...



Lite dator hanns det med också....



Snart lyfter vi säger Leo som tycker det är lika spännande varje gång...själv har jag ett rätt svalt intresse inför att flyga...



Men det är ju utan tvekan vackert, det kan jag ju inte säga annat om....



På flygplatsen i London fick jag syn på fina väskor...väskor är min last, just dessa var Mulberry, så det blev mer att titta än röra....



Och kolla in detta "skostället"...flashigt....



På flygresan mellan London och Usa serverades mat i vanlig ordning...och denna var faktiskt riktigt god...



Men Leo blev nästan svimfärdig när jag sade att det gröna var spenat....



Mycket semesterfirande med läsk har det blivit på denna semester...framförallt nere på plats i Usa, där var ju så varmt...som mest runt 40 grader....Poolen var det som gällde under varmaste timmarna, eller köpcentran med aircondition, och det slutade ju alltid med några kronor fattigare....



På ditresan tog jag tjuren vid hornen och lyssnade på en av de låtar som framfördes på begravningen...fasen vad jag saknar honom...tiden bara går och går...men jag saknar honom precis lika mycket och det gör inte mindre ont....



Här flyger vi över Grand canyon och är alltså snart framme....är det inte vackert?! Helt otroligt....



Härinne på ROSS har det shoppats en hel del...priserna i Usa går ju inte att jämföra med priserna hemma i Sverige...här köpte jag tex ett par Sean John-jeans till Leo för mindre än 140 kr, en massa tshirts till honom för högst 70 kr styck, märkena på tshirtsen var Oneill, Qvicksilver, Element, Enyoce, Hurley mm....Till mig själv köpte jag här en Michael Kors väska som hemma kostar ca 2800, där 1200...På en annan affär uppe i ett outlet köpte jag en pike-thsirt till Leo och en rosa hoodtröja till mig själv i märket Polo Sport, båda plaggen för ca 450 kronor...kan fortfarande inte smälta hur billigt allt var jämförelsevis...Tur jag inte åkte fast i tullen när jag skulle hem, så mycket som jag hade handlat på mig....

Vägg i vägg med ROSS låg även Famous Footwear, och där var skorna billiga, hittade Converse till min kompis döttrar för ca 200 kronor styck och Crocs i fliflopmodell till mig själv för under 200 kr...och i ytterligare en annan butik fann jag ett par orginella converse för 140 kronor(rea) till Leo, mina lika orginella converse kostade mig till ord. pris 250 kr...helt otroligt...Som ni förstår så var shoppingen en stor del för mig denna resa, nu har jag en väldans välekiperad son härhemma....



Här inne var vi en del också och handlade vår mat...också den otroligt mycket billigare än hemma...och allt var i storpack...och då menar jag stoooorpack....



Kolla tex in dessa stora burkar med fläsksvålar....



De färdiga tårtorna inne på Walmart var rätt spektakulära...massa färgämnen...och lite too much.... 



Leo var som en fisk i vattnet...



...och saknar poolen massa nu....



För hur kan man inte sakna det här...värmen...atmosfären....



Jag är nog trots allt född i fel land...ett varmt land vore mer min melodi...jag är inte en person som kan se tjusningen i att se årstiderna förändras...
Detta var del 1 av semsterberättelsen...mer kommer nästa gång...
Ska försöka sova nu...men först ska jag tända lite ljus för änglapojken som fattas oss....

Kommentarer!
Postat av: Sara T

Hej, vad bra att ni kommit hem ordentligt! Fina bilder! Kram fam T

Kommenterat - 2011-06-19 / 02:32:47
Postat av: Kia

VÄLKOMNA hem igen Maria.Härligt att ni hade det så bra,du och Leo.Det är alltid extra jobbigt att komma hem igen när man har bytt miljö,men det är så viktigt med ombyte i vår hemska situation.Leif sa till en journalist i en intervju för ett tag sedan att Simons bortgång är som ett sår som aldrig läker.Visst har han rätt ,du om någon vet ju.Kram till er från oss Kia och Leif

Kommenterat - 2011-06-19 / 11:43:22
Postat av: Marie Börjesson

Va intressant och höra om er resa, visste ju inte som jag skrev till dig ni skulle iväg, det var er väl förunnat, och va roligt med så mycket billig shopping :) det kan man aldrig få för mycket av, samtidigt en stor upplevelse för Leo och även för dig naturligtvis.



Ha en bra sommar, jag kikar ut här flera gånger i veckan så jag följer er.



Kramar Marie.B

Kommenterat - 2011-06-20 / 17:12:19
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: