Framtiden...

2011-07-14 / 15:10:04

Som ni vet så har vi ju nyligen varit i Usa, i Arizona och hälsat på vänner...Jag började resa med barnen när Leo var runt 2 år, och sedan dess har det blivit ca 5 ggr på Gran Canaria, 1 gång till Mallis och en gång vardera till Bulgarien och Tunisien, Danmark räknar jag inte med. Och nu senast var vi alltså till Usa...Ett land som jag faktiskt inte alls varit lockad till att åka innan, lika lite som jag är lockad av Thailand...

Men nu när vi varit där en gång och sett en del litet som ett grus av landet så har det gett mersmak....Och Leo har lyckats övertala sin älskade 75 åriga mormor att hon ska följa med...Planen var att i vinter, över jul, åka till Lanzarote eller Tenerife för alla slippa alla måsten kring jul härhemma...Jag har ju aldrig varit direkt intresserad av högtider utan har mest sett det som ett nödvändigt ont, därför har vi rest utomlands så ofta över just jul...Nu när Anthony inte finns hos oss längre så känns det bara tungt att fira...
Men nu blir det till att spara pengar istället för att kunna åka till Usa nästa år i Oktober...Denna gång lutar det åt Florida...Orlando, Miami? Orlando känns som ett bra alternativ...

Leo är uppspelt även om det är ett helt år dit, vi vet ju alla att ett år går fort...Och jag tycker det ska bli roligt att åka dit med mamma, medans hon fortfarande orkar resa...Men det är samtidigt tufft att planera för framtiden på det sättet, för man vet aldrig vad den har i sitt sköte för oss...Uppenbarligen....



Universal Studios...

Kommentarer!
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Spara för allt du är värd Maria för att kunna genomföra denna resa.Jag har varit i Florida-Tampa-Orlando,upplevt massor bl.a Bushgardens,universal studios,vattenparken Wet and Wild mm.mm.Det är många år sedan nu så visst har det hänt mycket men det är fantastiskt.Må så gott ni kan.Kram Kia

Kommenterat - 2011-07-14 / 17:10:14
Postat av: Happyvardag

Florida är underbart och eftersom du bär Anthony inom dig är det självklart värt att resa. Hur klyschigt det än låter så är det bra att ha något att fokusera framtiden på. Orlandon med sina parker, sin puls och sin shopping är toppen - till ett mycket bra pris. Kram Mia

Kommenterat - 2011-07-15 / 07:35:39  | URL - http://blogg.mama.nu/happyvardag
Postat av: D

Låter som en väldigt bra plan. Resor gör en gott på flera plan (kanske inte det ekonomiska dock ;)). Hälsa mormor också.

Kommenterat - 2011-07-15 / 13:38:56  | URL - http://dj4star.se/index.htm
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: