Tack...

2010-04-13 / 22:48:13

Tack min fina vän som är med mig när jag är sjuk på sjukhuset, tack fina ni som ställer upp med skjuts överallt, tack för all hjälp med samtal man måste ringa, tack för er matlagning...tack för att ni finns där för mig och stöttar mig, fortsätter att ringa tills jag orkar svara även om det är 10 gången ni ringer....tack för att ni gjort mig uppmärksam på hur fina medmänniskor jag har runt mig...Tack för att ni finns....och ni som valt att vrida om kniven i ryggen på mig, ni vet mycket väl vilka ni är...Men det finns ju något som heter karma....

Kommentarer!
Postat av: Anna M

Det gick inte att lägga ut ett så lång kommentar på Facebook, så jag gör det här i stället.

"Jag, och många med mig har så svårt att förstå vad som pågår på Anthonys sida. Det verkar till mycket som att det är en slags tävling om uppmärksamhet och om vem som saknar Anthony mest. Vad jag vet så är Maria Anthonys mamma. Maria är en mamma som nyligen har förlorat sitt barn. Hon har förlorat sin son som hon har burit inom sig i 9 månader, som hon på egen hand har fostrat. Ingen av oss andra kan förstå HUR det känns för Maria, men vi kan väl alla förstå ATT hon går igenom ett rent helvete, en obeskrivlig smärta. Vad gör hennes nära och kära då? Förslagsvis, och för mig helt naturligt, så stöttar man henne till 200 %. Man respekterar hennes vilja och önskemål om allt från dödsannons och begravning till hur hon hanterar sin sorg. Det här är INGEN tid då man sätter sig själv i första rummet. Alla sörjer vi och det gör vi på olika sätt. Men man kan INTE bortse ifrån att ens reaktioner och handlingar faktiskt kan göra saker och ting än värre för Maria. Hur tänker man när man t ex berömmer en pappa som inte funnits där innan, men som helt plötsligt, efter sin sons bortgång, börjar lägga ut bilder och skriva om sin son på nätet. Varför vill man få det att låta som om han har funnits där och varit en närvarande pappa när det inte är någon hemlighet att så inte har varit fallet? Alla bilder är Marias. Varför har ingen kommenterat dem innan? Tänker man inte på hur det här påverkar Maria och hur man strör salt i ett öppet sår? Det är för mig, och som sagt många andra, helt obegripligt hur man kan agera på ett sådant här sätt. Anthony är borta. Maria och Leo finns här. Och de behöver sina vänner och sin familj mer än någonsin!" Många kramar till dig Maria!

Kommenterat - 2010-04-14 / 12:43:23
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: