Tankar

2012-11-20 / 23:05:57
Jag tänker så väldigt ofta på hur livet kunde ha blivit, hur livet hade sett ut om du hade fått stanna kvar hos oss där du ska vara. Hade du varit lika intresserad av fotboll som då, hade du och Leo kivats mer än någonsin, hade du hängt med kompisar mer än du hade varit hemma och hade du lärt dig tricksen i matte som gör att man känner "wow", nu förstår jag precis....Hade du varit lika glad i dillchips och i att lyssna på 50 cent och hade du haft en flickvän igen. Hade du fortsatt låta håret växa i sina fina lockar eller hade du tröttnat på det och klippt av alltihop....Vilken maträtt skulle vara din favorit och skulle du vara så där väldigt tonårstrött som din lillebror börjat bli. Människor frågar mig ofta, hur klarar man något sådant här? Man klarar det, men man klarar det nätt och jämt. Men det betyder inte att jag är stark, jag är inte stark, jag vill inte vara stark. Många säger också, jag kan inte föreställa mig hur det är att förlora det finaste man har. Nej, hur skulle man kunna det. Skulle man tänka tanken "det här är sista dagen jag ser mitt barn i livet", då skulle man inte kunna stå ut med tanken. Men tänker du dig den tanken, om bara för en sekund, så kanske du kan ana vilken ångest en änglaförälder dagligen lever i...Det syns inte på utsidan alla dagar, men det känns, det känns dagligen, att man för varje dag som går förlorar en liten del av sig själv...Jag är en spillra av mitt forna jag och Leo kan aldrig få tillbaka den mamma han en gång hade. 
 
Jag överlever, men jag lever inte....
Mamma älskar er, Anthony 1999 & Leo 2001
Kommentarer!
Postat av: Edel

Hei kjære deg! Nå har jeg vært inne og lest hos deg her på bloggen din, og ikke bare på Instagram hvor jeg følger deg daglig (edelvare her). Jeg har lest side etter side og tårene triller og triller nedover mine kinn.. Kan jeg spørre hva som skjedde med din vakre gutt`? greide ikke finne det ut av innleggene jeg har lest til nå.. men du trenger ikke svare meg <3 Du har skrevet så mange vakre ord, på ditt flotte språk, så fine dikt og tanker, og så nydelige bilder av Anthony og Leo, og mamma.. Vakre du, sorgen ved å miste sitt elskede barn må være uutholdelig å bære, og jeg har ingen ord som kan lette den, det er jeg lei meg for. Sender deg mange varme tanker og klemmer fra Norge, og håper englepappan min kan passe på englegutten din.. Klemmer, Edel <3

Svar: Jag vill inte prata om vad som hände för jag känner det är alldeles för privat... Och det är oviktigt för andra att veta... Tack för dina ord. De värmer... Kram
anglamammaforever.blogg.se

Kommenterat - 2012-11-21 / 00:53:38  | URL - http://husetiedelshage.blogspot.com
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Vi kommer aldrig bli dom som vi var efter det som vi har i bagaget.Dina tankar är precis som mina.Kommer nog alltid undra hur det skulle vara.Hur det skulle vara med tjejer,kompisar,idrott och skola.Saknaden blir ibland så oerhört jobbig.Jag undrar ibland hur många liter tårar som vi har gråtit.Ingen kan förstå hur det är förutom dom som har samma vidriga erfarenhet.Kram till er Kia

Svar: Livet före och livet efter.... Usch... Vill inte ha det så här....kram
anglamammaforever.blogg.se

Kommenterat - 2012-11-23 / 23:11:40
Postat av: Caroline

Hemska hemska tanke...jag läser en annan blogg där familjen förlorade sin lilla pojke i en tågolycka för ett par månader sedan. Har tänkt mycket på det på sistone, på att förlora sitt barn. Jag har själv två små pojkar på 3 år och 3 månader, bara tanken på att leva utan en av dem är så smärtsam. Och denna verklighet tvingas ni leva i varje dag. Orättvist, grymt.. Ingen av oss som inte varit med om det kan någonsin förstå, känner kanske en liten mikrodel av er smärta genom att läsa och det gör ont, livet borde inte få vara så grymt. Ta en dag i taget, hoppas du kan hitta styrka i din andra pojke och av dina fina minnen av hans storebror. Kramar Caroline.

Svar: Tack... Jo det är det jag måste...men det är inte lätt alla gånger...
anglamammaforever.blogg.se

Kommenterat - 2012-11-24 / 22:27:33
Postat av: Janne Synnøve

Dagen i dag må være så aldeles vond for deg .
Tenker å ber for deg <3 tenner ett lys for gutten din i dag
Klem fra Synnoverom <3

Svar: Kramar tillbaks och tack för dina ord..
anglamammaforever.blogg.se

Kommenterat - 2012-12-18 / 10:29:53
Postat av: happyvardag

Söta du.....du sätter ord på dina tankar och gör det möjligt för oss andra att lite ana vilka känslor du brottas med. Jag önskar att jag hade kunnat ge dig den varmaste av krama och få dig att må åtminstone bara lite bättre. Vad jag dock är säker på är att Leo är oerhört glad över att du är hans mamma och att du är kvar. Att du finns för honom. Även han lever ju med en förlust och säkert en viss rädsla över att förlora även dig. Du är enormt älskad och viktig i vilken form du än är. Kram finaste du....

Svar: Kram fina du...
anglamammaforever.blogg.se

Kommenterat - 2012-12-27 / 23:14:40
Postat av: Camilla

Hej min vän.

Först vill jag säga hej:). Sen vill jag tacka för alla rara ord inne hos mig, du värmer mitt hjärta. Jag kan inte med ord beskriva hur ledsen jag är för din/er skull att du förlorat din son. Det värker i mitt hjärta när jag läser och tårarna trillar ner för min kind. Om man kunde skicka en kram, så gör jag det nu.

Jag hoppas att du har hittat meningen med livet igen, och att du kämpar på. Du är en stark tjej som jag beundrar, när jag läser dina inlägg här.

Jag önskar dig allt gott i livet och önskar dig en fantastisk vår vi har i sikte.

Stora kramar från Camilla

Kommenterat - 2013-01-24 / 14:13:34  | URL - http://camillaslantlif.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: