Hjärta...smärta....

2011-03-01 / 22:16:28
Rosenknoppen

Lilla lutande rosenknopp,
vill du i dag ej vakna?
Vet du ej, att solen gått opp
och alla små blommor dig sakna?


Solen brände för hett i går.
I natt föll regnet i strömmar.
Aldrig mera solen förmår
att väcka dig ur dina drömmar.

Text: Efter B.S. Ingemann
Musik: Oskar Lindberg


Det är tungt nu, något så fruktansvärt...saknaden går inte att förklara vidden av...Jag vet, ni har hört det förut, och känslorna är desamma då som nu...
Idag träffade jag på några som jag ser nästan varje dag i anslutning till mitt jobb...De frågade om jag faktiskt känner mig piggare, gladare och liksom bättre...Eller är det så att jag sätter på ett "ansikte" eller en mask när jag träffar andra...Ja...så är det för det mesta....tyvärr...
Huvudvärken är en följeslagare nu för tiden som inte viker från min sida...men det är väl priset jag får betala för att hålla skenet uppe....
Sov gott mina vänner...




Kommentarer!
Postat av: gertie

Mina linnen kommer från Kapp Ahl och dom verkar vara supersköna. Jag var riktigt smal innan. Vägde 57 kg och är 168 lång. Nu väger jag 67. Det dumma är att viktökningen sätter sig fel. Man skulle kunna fördela om det så att det kom mer på benen och mindre på magen.

Och jag är som du. Läpparna ler inför andra. Men det är bara ett skådespel. Inuti är jag inte alls glad.

Kramar



Kommenterat - 2011-03-02 / 18:51:19  | URL - http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen & ett mirakel i magen

Rosenknoppen, texten vi hade i Lovas annons. Dagen hon dog gassade solen, under natten föll regnet. Passande, vackert, sorgligt. Kram

Kommenterat - 2011-03-24 / 22:08:46  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: