Del 2

2011-06-21 / 23:04:43
Godsaker...



Citronmarängpaj...åts på mors dag/G:s födelsedag...Ljuvligt god....



Blooming Onion...åt vi på en restaurang som heter Outback...görgott...det är ingen assiett på bilden utan en tallrik...och det är 1(!) lök...





Coldstone valde man smak på glass och sedan vad man ville ha i....jag körde på ett säkert kort och tog choklad med marsmallows i...Leo testade choklad med gummibjörnar i, och vid ett annat tillfälle valde han cotton candy (sockervadd) med kitkat i...glassen var helt blå och Leo blev förfärad när han dagen efter gick på toa och det såg ut som han hade ätit gräs...snacka om färgämnen...hmm



Här kommer vi till favoritmaten i Usa, Panda. Orange Chicken valde vi varje gång, och attans vad gott det var...ni som ska till Usa måste helt enkelt testa...





Här har vi varit på IHOP, International House Of Pancakes...Cheesecake i botten...Smarrigt....



Några kalla kaffedrinkar slank det ner också...denna smakade glass med mochasmak...Några Starbucks fuktade strupen ibland också...



På denna restaurang som hette Sonic så fick man ringa och beställa vad man skulle ha i röda luren, och sedan brukade de komma ut på rullskriskor med maten...Behöver det tilläggas att jag avsade mig att vara den som skulle ringa in ordern...Är ju tillräckligt jobbigt att snacka engelska "Live"

Och så lite annat......






(någonstans där nere ska man kunna skymta Coloradofloden)

Vi var ju till Grand Canyon över dagen, bilfärden tog 4.5 timme en väg, och då låg ändå G.C i samma delstat som vi bodde, avstånden är enorma...och det var enormt att se någonting sådant här...tänk att naturen kunnat göra någonting som detta...Från kant till kant är det ca 35 mil, alltså lika långt som mellan Gbg och Malmö på ett ungefär...helt galet...G.C borde tillhöra ett av världens sju underverk....
På vägen dit åkte vi förresten på Route 66, så nu har man gjort det också...

När vi stod här och tittade på allt som var som var så mäktigt så fick jag en känsla av att Anthony var med oss, det var inget jag sade någonting om då, men jag säger det nu....



Att det såg ut såhär när man var ute på vägarna var inget ovanligt, bilarna högst upp såg ut som leksaksbilar där de tog sin framfart i jämn ström....



Här är vi i Scottsdale Old town, en gammal indianstad, i affärerna där fanns det så mycket vackra saker, man ville köpa allt...



En skylt vid poolen...jag vet inte hur många gånger jag läste fel på den, istället läste jag "Swallow"....blir ju en helt annan innebörd då....



Tack familjen T för att ni gav oss möjligheten att få denna semester....



Kommentarer!
Postat av: Maria

Vad häftigt att se alla bilder!

Måste vara en grym upplevelse.



kram

Kommenterat - 2011-06-22 / 18:27:18  | URL - http://www.yamas79.blogspot.com
Postat av: Hannas pappa

Sköna bilder Maria!

Vi har också varit borta (en vecka) och kommit hem med nya minnen och ny energi...

Massmis med

Niklas

Kommenterat - 2011-06-22 / 21:14:31  | URL - http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Happyvardag

Åh Maria - vilken underbar resa! Det verkar som om vi har mycket lik smak - Bloming onion och Outback är mums! För att inte tala om glassen. Och panda Express. Och....Tack för att du delar med dig av ord och bilder. I mitt sjuktillstånd behöver jag allt uppiggande som går.

Kram och god midsommar! Kram Mia

Kommenterat - 2011-06-24 / 18:55:28  | URL - http://blogg.mama.nu/happyvardag
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: