Loppis...

2011-01-08 / 19:07:35


Idag blev det att åka på två loppisar med min storebror, vi är på jakt efter ett köksbord till vår mamma...hittade inget men det bär av till Ikea imorgon så kanske finner hon något där som hon gillar....Leo fick syn på gosedjuren som såldes på en av loppisarna-Emmaus...usch tänkte jag...tänkte också tanken, "Har du inte tillräckligt av den varan hemma?"...Dock hittade vi denna "Crazy frog", var ju inte direkt ett regelrätt gosedjur så den fick han, sedan satt han helt överlycklig i bilen på vägen hem och fjantade sig med den...Väl hemma fick den åka in i tvättmaskinen...Leo säger att han har duschat, så nu sitter han där med handduk runt sig och torkar efter "duschen"....



Till mig själv fann jag en bricka på små fötter, shabby chic med rosor på...har varit ute efter ett ljusfat till dessa fina stjärnljusstakar som jag fick av min goa vän Caroline i julklapp, brickan blev perfekt substitut...
Imorrn bär det av till Ikea som sagt, ska köpa på mig höga vita ljus och även värmeljus...går ju en hel del av den varan här hemma....Ljus i alla dess former har framförallt blivit viktigt sedan vår ängel lämnade oss...
Jag tänker liksom att han hittar hem lättare om det lyser lite ljus här och var....

Gud vad jag saknar honom....
Kommentarer!
Postat av: Kia

Loppis,ja det var ett tag sedan men roligt är det att fynda.Saknaden blir lite mer påtaglig nu när Simons födelsedag närmar sig.Har dekorerat gravljus med olika bilder av katter och blommor som ska pryda Simons plats.Rosor är köpta och en gigantisk ljusmarschall....Suck....tänk om det vore normalt i våra liv Maria.Men det kommer det aldrig någonsin bli fullt ut.Ta hand om dej och Leo.Ha en fin lördagskväll.Kram Kia

Kommenterat - 2011-01-08 / 19:36:40
Postat av: änglamamman

Får åka till ikea snart oxå och fylla på "ljusförrådet". Styrkekramar.

Kommenterat - 2011-01-08 / 20:20:00  | URL - http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: Happyvardag

Hej gumman och tack för dina kommentarer inne hos mig.Frogen är ursöt, förstår att Leo blev förtjust i den. Ljusfatet ser jättevackert ut.....Lycka till på IKEA. Kram Mia

Kommenterat - 2011-01-08 / 22:47:29
Postat av: gertie

Jag har läst någonstans att våra änglar ser levande ljus bättre än elljus. Jag tänker likadant. Om jag tänder ljus så kanske Kitty hittar hem. Kram

Kommenterat - 2011-01-09 / 13:46:45  | URL - http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: D

kramar

Kommenterat - 2011-01-09 / 23:50:41
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: