Åh vad jag saknar dig!

2011-04-29 / 18:52:38

Don’t Tell Me

Please don’t tell me you know how I feel,
Unless you have lost your child too,
Please don’t tell me my broken heart will heal,
Because that is just not true,
Please don’t tell me my son is in a better place,
Though it is true, I want him here with me,
Don’t tell me someday I’ll hear his voice, see his face,
Beyond today I cannot see,
Don’t tell me it is time to move on,
Because I cannot,
Don’t tell me to face the fact he is gone,
Because denial is something I can’t stop,
Don’t tell me to be thankful for the time I had,
Because I wanted more,
Don’t tell me when I am my old self you will be glad,
I’ll never be as I was before,
What you can tell me is you will be here for me,
That you will listen when I talk of my child,
You can share with me my precious memories,
You can even cry with me for a while,
And please don’t hesitate to say his name,
Because it is something I long to hear everyday,
Friend please realize that I can never be the same,
But if you stand by me, you may like the new person I become someday.

Judi Walker

Kommentarer!
Postat av: Ulrika

Vad fint! Som jag sa då vi stötte på varandra, så kikar jag in här och läser ganska ofta. Jag gör det för att jag bryr mig, man bryr sig om dem man tycker om. Och det är också så svårt att ta in det som har hänt. Är inte lika bra på att kommentara, det känns så ofta att inga ord kan "matcha" eller möta den smärta du har att bära. Men ni finns ofta i mina tankar och ni har min starkaste medkänsla.



Kul att träffa Leo förresten, inte längre en söt liten kille, utan en lång och stilig. Kram!

Kommenterat - 2011-04-29 / 20:37:25
Postat av: Happyvardag

Åh så fint.....och så sant!

Jag gillar dig skarpt redan nu....



Kram Mia

Kommenterat - 2011-04-29 / 21:49:37
Postat av: Marie Å

Åh, vilken vacker text Maria. Har läst den flera gånger, så många sanningar i några rader. Hoppas ni kan njuta lite av solen den här helgen. Kanske fika i gräset? Vi ses på måndag. Kram!

Kommenterat - 2011-04-30 / 12:38:03
Postat av: änglamamman

Många styrkekramar.

Kommenterat - 2011-05-02 / 21:23:57  | URL - http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: Hannas pappa

Vem är Judi Walker Maria?

Undrar

Niklas

Kommenterat - 2011-05-03 / 19:38:12  | URL - http://hannagull.wordpress.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: