Utan dig....

2010-10-17 / 20:59:26

Jag är inte någon människa som gillar traditioner såsom t. ex julen...Innan har vi ju alltid åkt utomlands, till Gran Canaria, över julen. Där har vi firat med att dansa kring en gran vid poolen och sedan gå och äta på kinakrog, alternativt att äta av hotellets specialbuffè. För det mesta har vi vart borta även över nyår och har även firat det på ett fint sätt i värmen. Från Sverige har vi tagit med oss lite juliga saker som t. ex skumtomtar, julknäcke och prinskorvar. Barnen har fått några paket som jag och mormor har smygköpt i Sverige innan resan, och de har varit supernöjda. Förra julen var vi hemma i Sverige, Anthony kände att han ville vara hemma denna jul och ta det lugnt...Jag hade stans ångest över att vara hemma i kylan men vi stannade hemma för att han så gärna ville det...Och vi hade det mysigt....Viktigaste var ändå att jag fick vara med mina barn...

Inför julen 2010 har jag bara ångest, på ett helt annat sätt än jag haft tidigare haft inför stora högtider...Nu fattas ju en, vi kommer bara vara 3 som firar...När jag läser upp namnen på paketen kommer jag inte att få varva mellan barnens namn, just för att de håller koll på hur många den andre har framför sig...Jag förstår inte hur jag ska orka detta, jag vet att jag måste för Leos skull, men hur glad kommer jag känna mig inombords egentligen, och kommer Leo att se?

Jag avslutar detta inlägg med Anthonys väl använda uttryck " Det suger, det suger fett "

Du är saknad Anthony, så ini....
Kommentarer!
Postat av: Marie Å

Maria, dina ord går rakt in. Jag vet ju hur du har känt inför julen innan och att du alltid haft viljan att resa iväg. Att det skulle bli såhär, att du skulle hamna på ett ställe i livet som inte går att resa ifrån, hur hade vi någonsin kunnat tro det? Fina Leo, fina mormor och fina du, ni är en så härlig familj. Men fina A fattas, han fattas ju så fruktansvärt.

Kommenterat - 2010-10-17 / 21:55:15  | URL - http://marieakerblad.blogg.se/
Postat av: Malin

Håller med Marie, jag får en klump i halsen när jag läser - och tänker på hur saknad Anthony är/alltid kommer att vara. Vid speciella tillfällen som jul och födelsedagar blir det ju extra påtagligt gissar jag. Stooooor kram till Dig, vännen.

Kommenterat - 2010-10-17 / 23:21:34
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Ja det suger verkligen, det smakar illa. Lova älskade julen och älskade tomtarna och maten och paketen och granen. Tänk om man vetat att julen 2009 skulle vara hennes sista. Hade man gjort något annorlunda då?

Vem vet...

Kommenterat - 2010-10-18 / 11:16:10  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: gertie

Julen har alltid varit så mysig. Men i år fattas det en. Jag blir gråtfärdig av bara tanken. Hur ska vi klara oss igenom den??? Hur vi än gör blir det riktigt tufft. Kramar

Kommenterat - 2010-10-18 / 16:13:23  | URL - http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: D

Jag kommer tända ett extra ljus denna jul...

Kan bara instämma Maria. Det suger. Fett.



<Kramar>

Kommenterat - 2010-10-18 / 18:05:45
Postat av: Maria Nilsson

Så fint av dig att lyssna på Anthonys önskan att stanna hemma i julas, att han fick precis som han ville sin sista jul i livet, det måste kännas enormt varmt i ditt hjärtat.



Jag hade tydligen missuppfattat varför ni stannade hemma i julas, måste läst fel i din gamla blogg. Trodde du helt enkelt inte hade råd på grund av inbrottet du skrev om och därför stannade hemma.



Kram och sköt om dig

Kommenterat - 2010-10-19 / 20:49:08
Postat av: änglamamman

JA det suger, det suger fett.

Kommenterat - 2010-10-19 / 22:00:45  | URL - http://www.nglarfinns.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: