Lördag...

2010-10-09 / 21:04:03


Idag har vi varit på bio tillsammans med Sara och hennes grabbar...Vi såg " Dumma mej(mig)" i 3D, filmen rekommenderas till både små och stora...
Dessförinnan fick jag äntligen tummen ur att köpa ett rosa band till förmån för Cancerfonden, hela 24 kronor av 25 går till Cancerfondens forskning...Köp ett Du också! Nästa gång jag är inne i stan blir det att köpa ett till mormor(mamma) och Leo också...Flera år sedan jag köpte ett senast ska jag erkänna,har bara inte blivit av. Men under årets gång har jag lärt känna människor som mist sina älskade barn i just cancer i olika former...En lömsk sjukdom som förhoppningsvis på sikt kommer att "försvinna" eller åtminstonne alltid kunna "utvecklas" i positiv riktning...
Jag tänker på er som förlorat era barn i denna sjukdom, ingen nämnd, ingen glömd. Ni vet vilka ni är...Och jag tänker på er andra också såklart som numera har änglabarn...

Ps. Fjärilspinen som sitter bredvid är symbolen för VSFB, Vi Som Förlorat Barn, en förening som jag har funnit tröst i efter att ha varit med om det värsta en människa kan erfara....

Anthony, gonatt min skatt.....♥

Kommentarer!
Postat av: Kia

Tack söta Maria för att du tänker på oss som förlorat ett barn i cancer.Men du ska veta att vi tänker på dej också väldigt ofta.Det spelar ingen roll hur vi förlorat våra barn,sjukdom,olycka eller annan orsak lika hemskt är det.Många kramar Kia

Kommenterat - 2010-10-09 / 22:51:20
Postat av: Lillan

Vad gullig du är, tack för länken! Jag postade den på Facebook och hoppas att den sprids vidare.



Glad att se att du också haft en bra lördag, de där bra dagarna behöver vi för att orka med de dåliga.



Styrkekram från mig till dig <3

Kommenterat - 2010-10-10 / 00:37:06  | URL - http://lillansegen.blogg.se/
Postat av: Hannas pappa

Barn ska ju LEVA! Förgylla tillvaron!

Hoppas att de senaste dagarna fört med sig mer ljus, Maria.

"massmis med"

Niklas

Kommenterat - 2010-10-10 / 10:20:06  | URL - http://hannagull.wordpress.com
Postat av: gertie

Jag tänker på dig också. Det är säkert lika hemskt att mista sitt barn plötsligt utan förvarning. Det spelar nog ingen roll hur det går till. Man blir chockad ändå. Kramar

Kommenterat - 2010-10-11 / 08:45:58  | URL - http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: JH

Kanske på sin plats att köpa ett BLÅTT band också, istället för att satsa allt på bröstcancer?

Kommenterat - 2010-10-15 / 22:32:13
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: