Kommentar...

2010-10-16 / 15:13:42
Ny kommentar ang föregående inlägg:

Hej!
Brukar läsa din blogg och beklagar sorgen efter din son!

Hmm. Förstår din tanke ang bröstcancer och rosa bandet, men ändå inte. Min pappa gick bort i cancer för 2 år sedan, endast 49 år ung. Han hade en hjärntumör, lungcancer och njurcancer. Du stödjer rosa bandet pga att du känner någon som har bröstcancer, och vad ska jag köpa då om jag enbart ska stödja min fars cancer? Nej precis, för det finns inte. Istället för ett rosa och ett blått band tycker jag att det borde finnas ett gemensamt band för alla cancerformer, för det finns så många fler cancersorter än just bröst och prostatacancer.


För det första, tack för omtanken, "beklagandet", och detsamma tillbaks till dig med tanke på bortgången av din far. Och tack för att du läser min blogg
Jag instämmer i vad du skriver, det borde finnas ett gemensamt band som innefattar alla typer av cancerformer. Det finns det väl en pin när det gäller hjärtsjukdomar om jag inte minns fel, en gemensam för de alla. I den bästa utav världar fanns det tillräckligt med pengar till forskning inom alla sjukdomar, och att önska vore att man inte gjorde skillnad på sjukdom och sjukdom...Men tills dess, så har jag valt att göra just såhär...Min mening är inte att trampa någon på tårna...

Hoppas du får en fin lördag Linda....Maria




Kommentarer!
Postat av: Alexandra

Sen tycker jag att det viktiga är att man gör NÅGOT. Det är så dumt att "ge sig på någon" (även om det var med vänlighet) som gör något med motiveringen om att det även finns andra som behöver hjälp. Förstår inte grejen med det faktiskt. Förstår inte grejen med at det slutar med att den som har "hjälpt" får be om ursäkt eller ens förklara sig. Hur som helst, ha en fin dag!! Kram

Kommenterat - 2010-10-17 / 08:27:35  | URL - http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Linda

Alexandra: Jag ger mig absolut inte på Maria, överhuvudtaget. Jag sa min åsikt, precis som hon sa sin. Och jag tycker personligen att man kan stödja cancerfondne och inte enbart en cancerform, det var riktat i allmänhet och inte till henne. Jag har inte skrivit att hon måste förklara sig så vad fick du det ifrån?

Kommenterat - 2010-10-20 / 02:02:19
Postat av: Alexandra

Linda! Äsch, inte så mycket att diskutera. Jag skrev "ge sig på någon" inom citationstecken. Precis som du sa din åsikt, sa jag min. Inte konstigare än så. Klart att man känner att man vill förklara sig när någon ifrågasätter en sån sak. Men som sagt, vi behöver inte tycka lika. Ha en skön kväll :)

Kommenterat - 2010-10-20 / 21:14:33  | URL - http://whattowear.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: