Fredag...

2010-07-16 / 22:19:36

Idag när vi cyklade till graven så stannade vi vid en liten utomhusmarknad som säljer frukt för att köpa lite goda vindruvor....En farbror tyckte att vi stod i vägen med våra cyklar, han tittade surt samtidigt som han uttryckte i ord vad han minsann tyckte om att vi stod just där...
Jag blir förbannat trött, tänk att det finns människor som går i gång på precis allt, som helt kan förstöra en del av ens dag...Tänk vad ens medmänniskors handlande har betydelse för hur man kommer må resten av dagen...
Nåväl, imorgon är en annan dag, ska fösöka att inte låta sura människor påverka min dag...
Jag har ju vart med värre saker än så....




Malin N och A-C, titta vad fint det ni planterat fortfarande blommar, trots hettan....






Efter vi hade vart vid kyrkogården var vi och hälsade på en vän till oss. Denna vän har en 1-åring (mamma svensk och pappa tunisier) och han är så himla lik dig Anthony när du var liten, hårfärg, lockar, hudfärg och ansikte...hans mamma säger likadant...Det är fruktansvärt tufft att ni har en sådan likhet...
Senare på kvällen tog vi en promenad för att titta på båten " Götheborg"...Önskar du hade vart med oss Anthony...

Vi saknar dig hemskt mycket....



 

Kommentarer!
Postat av: Lillan

Svar;



Jag åker den 25/8 och jag känner mig mer än redo nu.

Jag har hela tiden sagt att en del av honom finns kvar där nere och jag har velat åka dit ända sen det hände.

Har dock inte varit redo förrän nu och jag längtar verkligen efter att få gå runt i hans älskade Kos.

Ligga på hans strand, äta på hans älskade "Grabbarna graus" och träffa alla hans vänner.



Känner mig mer mogen än någonsin att göra detta, det är dags nu. Det är dags för ett steg vidare i livet. Jag ska bara säga hejdå till honom där han dog, sen ska jag kliva vidare i detta nya liv, livet utan min son.



Såg att din Anthony vilar på Skogskyrkogården. Min Tommie vilar i minneslunden där.



Var rädd om dig tjejen!

Många styrkekramar från en annan änglamamma <3

Kommenterat - 2010-07-17 / 02:36:29  | URL - http://lillansegen.blogg.se/
Postat av: F R I D A-what it's like to be me

han är med dig <3

Kommenterat - 2010-07-17 / 03:33:38  | URL - http://fridamarklind.blogg.se/
Postat av: Kia

Det är just sådana här människor VI inte vill möta i vår situation.Sura gubbar och vresiga tanter.Men tänk Maria,dom kanske har så "stora" problem som att tidningen kom inte i tid i morse eller blommorna har vissnat.Du förstår nog min ironi.Vet hur du menar.Sköt om varandra! Kram Kia

Kommenterat - 2010-07-17 / 09:06:56
Postat av: Anna

Hej.

Hittade din blogg, och har läst igenom varenda inlägg..

Vill beklaga sorgen. Vet inte mer vad jag ska skriva. Ofattbart. Tårarna bara sprutade när jag läste.

Jag önskar er all lycka i livet.

Styrkekramar från mig till Er.

Kommenterat - 2010-07-17 / 09:32:09  | URL - http://tre-roda-rosor.blogspot.com/
Postat av: Maria

Tack för dina kommentarer i min blogg Kram till dig!!



Sen undrar jag , har du någon bild på Anthony när han var liten? Vore kul att få se.



Kram

Kommenterat - 2010-07-17 / 10:38:32  | URL - http://maniskajag.blogg.se/
Postat av: Lillan

Sorry Maria, fick för mig att det stod Skogskyrkogården någonstans här hos dig.

Ja ni bor ju i Göteborg så det är klart att det inte är samma då vi bor i Stockholm.



Det kommer en dag då du känner dig redo att åka dit igen. Du kommer själv känna när det är dags, när du är mogen.

Låt det ta den tid det behövs, det är enbart du själv som vet när det är dags.



Ja jag såg länken och jag ska nog köpa med mig ett gäng såna faktiskt, tack för tipset!



Styrkekram på du <3

Kommenterat - 2010-07-17 / 14:28:40  | URL - http://lillansegen.blogg.se/
Postat av: Hannas pappa

Vänlighet kräver uppenbarligen ansträngning...det kommer inte spontant, eller?

Vackra blommor...

Tyckte Anthony om båtar?

När "Götheborg" besökte marinfestivalen i Halmstad -07, (drygt en månad innan Hanna insjuknade) klättrade hon överallt på båten! Minnen...återigen...

"Massmis med"

Niklas

Kommenterat - 2010-07-17 / 15:44:27  | URL - http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Mia

Jag blev sååå glad att vi träffade på er idag, jag/vi har tänkt på er så mycket.

Tack för en väldig trevlig em.



Kramar

Kommenterat - 2010-07-17 / 19:03:54
Postat av: Maria Nilsson

Fint du skriver om din sorg. Man förstår verkligen hur mycket ni saknar honom.

Kommenterat - 2010-07-20 / 22:32:11
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: