För änglasyskon och änglaföräldrar...

2010-07-14 / 21:40:34



Leo har emellanåt lite svårt att förstå att Anthony är borta för alltid, att han inte kommer cyklande en vacker dag igen, redo att hoppa in i duschen efter träningen. Det sägs att just det där ALDRIG mer i detta sammanhang har barn svårt att förstå fullt ut ända upp tills de är tvåsiffrigt fyllda...Jag har ju själv deffinitvt fyllt tvåsiffrigt men kan inte heller fatta det vissa dagar...Aldrig mer är så deffinitvt...
Hursomhelst, denna bok är underbar, Leo älskar den, och den förklarar allt på ett så fint sätt...
Tänkte på er Anna-Maria och Niklas, ni har ju yngre syskon till era änglabarn....Men den är mycket vacker att läsa som vuxen också....



Kommentarer!
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Hej

Den boken har jag faktiskt hemma, jag köpte den t.om redan innan Lova blev sjuk kusligt nog.

Som jag sa tidigare visste min mamma vid 5 då hennes pappa dog, att han aldrig mer skulle komma tillbaka, för det sa hon åt prästen också då denne ljög åt henne o sa att pappa din kommer hem igen, på begravningen.

Lova sa också helt själv en gång, innan hon blev jättedålig, "när man är död så är man död och då vaknar man inte mer". Lova var klok, nyfiken på livet och klok som en vuxen många gånger.

Kram

Kommenterat - 2010-07-14 / 22:08:38  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Carina Johansson

Maria...så är det nog. Även om man fyller tre siffrigt så kommer insikten aldrig ALDRIG att landa.

Kram till dej o Leo!

Kommenterat - 2010-07-19 / 20:08:36  | URL - http://carjo.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: