Cykeldag....

2010-07-10 / 16:07:36



I vanlig ordning tänder jag och Leo ljus i kyrkan, för vår Anthony och för alla andra änglabarn som så många saknar här på jorden...



Fina blommor till fin pojke....



...och ett ljus smyckat med fotbollar blev det också....



Mamma har ställt dit en liten groda, du kallades ju det som frö i magen och som liten baby...
Hunden (solcellslampa) kommer från pappa....



Grodprinsen...



Jag och Leo cyklade till kyrkogården idag, jag har inte cyklat på ungefär 20 år. Till en början höll jag i styret som om det skulle trilla av, så till slut kändes det som om mina tummar skulle förintas...Rumpan kändes helt mör efter ett tag också men är ju en vanesak...Efter kyrkogården cyklade vi till röda sten, åt en glass och tittade på båtar...

Vi saknar dig Anthony, lots and lots....

Ps. Marie, din cykel är toppen, du kanske inte får tillbaks den....

 



Kommentarer!
Postat av: Emelie

Hej Maria!



Tack för att du läser och kommenterar så ofta i Ellys blogg. Jag brukar gå in och läsa din också. Det är jobbigt att läsa om sorgen efter att förlorat ett barn. För mig känns det inte bara "å så hemskt för dem" utan även "undra om jag kommer ha det så där". Jag hoppas du förstå i mitt inlägg idag att jag är otroligt tacksam över att Elly finns med oss här, men att det ibland bara blir förmycket när man hör och ser hur andra njuter av livet och man själv sitter på rumpan i soffan. Mest av allt vill jag ju så klart att hon ska leva om jag så ska sitta här inne föralltid.



Jag hoppas att det finns en vacker fortsättning. Att alla barn som dör i förtid lever tillsammans, att det till och med är bättre där än här. Att tiden står still och att de inte känner saknad, utan bara blir otroligt glada när man en dag dyker upp. Om man hade vetat det så kanske det hade varit lättare att stå ut "ensam" på jorden. Om man viste att det ändå slutar lyckligt.



Hoppas en liten del av dig kan njuta av sommaren. Hoppas att sorgen med tiden förvandlas och blir lite lite lättare.



KRAM

Kommenterat - 2010-07-10 / 16:51:26  | URL - http://lillaellyskampmotjeb.blogspot.com
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

vad fin solcellslampa :-)

vi var också till graven idag igen, igår hade jag gula rosor med mig, läste att Anthony tyckte om såna?, tänkte på han med då jag köpte dem :-) dock har dom inte mått så bra i värmen men, ja vad gör man...

:-)

Kram

Kommenterat - 2010-07-10 / 20:11:54  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Kia

Jag kallade Simon för lilla grodan och lilla hjärtat så länge jag fick för honom.Därför har vi flera olika hjärtan vid graven.Även en grodprins som svajar i vinden.Naturligtvis en liten stenkatt finns där också.Tack för att du tänder ljus för våra änglabarn i kyrkan.Det gör jag i alla nya kyrkor vi besöker när vi är ute och reser både i Sverige och utomlands.Nästa gång när jag ska tända ljus hos Simon ska jag även tända ett för Anthony Kram Kia

Kommenterat - 2010-07-10 / 21:16:37
Postat av: Hannas pappa

Hej,

Märklig känsla när man tittar på namnen här....Det känns nästan som att vi "känner varandra" (Kia känner jag ju nu "på riktigt")...

När vi vill tända ljus för Hanna och alla änglarna får vi nästan alltid gå därifrån utan förättat verk. Kyrkan är nämligen nästan alltid stängd...



"Massmis med"

Niklas, Hannas pappa

Kommenterat - 2010-07-11 / 20:05:03  | URL - http://hannagull.wordpress.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: