What a day....

2010-12-02 / 21:07:45

Leo och jag började dagen med att gå till läkaren, för när han vaknade lät han som en hel karl, nu äter han penicillin mot halsfluss, är het som en kamin och helt ur form...Så lunch och middag har fått bestå av fisksoppa för den lille herren idag...Åkte till kyrkogården och pysslade i ordning så gott som det gick, all snö gör det ju inte lättare att göra det fint, fingrarna frös sig stela och tändaren jag försökte tända alla ljusen med strejkade...Dessutom hann det bli mörkt när jag väl var där och nojjig som jag är så slängde jag blickar över axeln stup i kvarten...Men det blev så fint när det väl var klart...Hemma har jag skällt mig blå över att torktumlaren gick sönder, så jag fick hänga kläder över hela lägneheten..Tänkte att jag kan ju utnyttja expanderstången som skiljer badrum från tvättstuga och hänga saker på den, javisst, du rasar den såklart ner för att det blev för tungt, om jag kan bli ännu tokigare så kändes det som jag blev det just då....Åker in till stan för att införskaffa en torkställning, termobyxor till jobbet och några klädesplagg, när jag kommer hem inser jag att jag bara köpt svarta kläder...Ungefär så som jag känner mig i sinnet, svart...

Och sen var det ju det här med kollektivtrafiken också...men det tar vi en annan gång...
Tack för att ni finns mina "bloggvänner" och andra vänner....



Kommentarer!
Postat av: happyvardag

Det finns en trygghet i att klä sig i svart - underskatta aldrig det. Kläderna är jättefina.



Kram Mia

Kommenterat - 2010-12-02 / 21:41:13
Postat av: Kia

Fina kläder Maria.Stackars Leo hoppas att han snabbt blir frisk igen.Håller med dej, ibland kommer allt på en gång.Då blir allt så extra jobbigt....Ha det så bra!!Kram Kia

Kommenterat - 2010-12-02 / 22:14:29
Postat av: Marie Å

Men hörrudu... Det där va la inga termobyxor???

Kommenterat - 2010-12-03 / 06:06:14  | URL - http://marieakerblad.blogg.se/
Postat av: Linda Hristovski

superfina kläder, kjolen var ju bedårande.

Kommenterat - 2010-12-03 / 08:48:03  | URL - http://hemljuvahem.bloggproffs.se
Postat av: gertie

Vilken dag! Vissa dagar undrar man varför man överhuvudtaget steg upp ur sängen? Hoppas det blir en bättre dag idag. Kram

Kommenterat - 2010-12-03 / 09:53:46  | URL - http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Maria

Sänder massa kramar till dig!! ♥

Och krya-på dig kram till Leo!!

Fina kläder!!

Kommenterat - 2010-12-03 / 11:30:42  | URL - http://fenix.bloggplatsen.se/
Postat av: Malin

Hej Maria! Vad tråkigt att Leo är sjuk - hoppas att medicinen gör susen. Var uppe på jobbet idag för att ge dig ljusen, men du var ju inte där så jag tog hem dem igen. Tänkte att jag ville träffa dig när jag lämnar dem, inte bara lämna dem på Flotten för det kändes tråkigt. Mysigt att träffa de andra var det i alla fall, och förhoppningsvis kan vi ses snart! Många pussar o kramar och hälsa sjuklingen.

Kommenterat - 2010-12-03 / 11:56:04
Postat av: gertie

Mirandanallar brukar finnas på Gallerix. Och Gallerix är rikstäckande affärskedja så den borde finnas i Göteborg. Pröva annars i någon liknande affär med ungefär samma sortiment som Gallerix. Ha en bra fredagkväll. Kram

Kommenterat - 2010-12-03 / 19:18:14  | URL - http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Jeta

Hej Maria

Jag vet att du inte känner mig, men jag har följt din blogg ända sen du startade den och läst alla inlägg. Jag är så otroligt ledsen för det som har drabbat dig och din familj, jag kan aldrig ens föreställa mig hur du känner. Jag har länge velat skriva till dig men jag har ändå valt att låta dig vara.

Jag läser alla inlägg, jag tycker du skriver fint och jag sörjer med dig. Det är ofta jag får tårar i ögonen, jag känner mig dig och jag lider med dig. Jag har själv två barn och din blogg har fått mig att krama om mina barn extra mycket. Jag har sett bilder på er och fina Anthony <3



Vet inte vad jag vill med inlägget men jag läser att du har börjat jobba lite och det glädjer mig. Önskar jag kunde lindra din smärta :( skickar en fin dikt som jag gillar! Ni finns hos mig fastän vi inte känner varandra. Jag skickar massor av styrkekramar till dig och Leo.



Den finaste rosen i vår bukett

Den finaste rosen av alla

Någon bröt av den som var nummer ett

någon fick bladen att falla

Låt dofterna spridas av allt som han gett

Den finaste rosen i vår bukett



/Jeta

Kommenterat - 2010-12-03 / 21:25:22
Postat av: Martina

Du den tröjan/toppen var fin, måste kikas på...

Har själv inte varit vid "äldste" sonens grav på ett tag...insåg nu vilket jobb det blir att gräva fram den under alla snöfllingor som fallit senaste veckorna...blir att ta med spade!

Kommenterat - 2010-12-04 / 00:16:12  | URL - http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Martina

Minns inte varifrån jag snubblade in på din sida eftersom det var ett tag sedan men allra troligast från någon kommentar i någon annan blogg.

Brukar kika runt bland andra kommentatorer för att hitta bloggar att läsa.



Tycker egentligen inte heller om julen men sedan dottern tyckte den var så rolig förra året så har det nu blivit "för hennes skull" som jag glädjs.

Kommenterat - 2010-12-04 / 09:03:47  | URL - http://ytterligare.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: