Pink isn`t just a colour, it`s an attitude....

2010-08-13 / 10:31:35

Jag följer en fin blogg om en familj som förlorat sin flicka i den lömska sjukdomen cancer http://bambinidolce.blogg.se/

Givetvis handlar bloggen om sorgen och saknaden efter deras lilla prinsessa, men under gårdagen pågick en diskussion angående genus, pojke, flicka och klänningar. Diskussionen gick överstyr, speciellt med tanke på att det ursprungliga inlägget faktiskt handlade om deras dotter och allt kring henne....Hoppas det lugnat sig nu A-M.
Iallafall, vart ville jag komma med detta inlägget...jo, Leo är på fritids några timmar för att få träffa lite nya kompisar i lugn och ro innan skolan börjar på allvar. Han har med sig sitt ROSA DSi dit då de får spela speciella stunder under dagen (det är försäkrat upp över öronen). När Leo kommer in med sitt spel, jättestolt över att äntligen få ta med sig det till skolan så åstadkommer Leo och en pojke denna diskussion:


Pojke: Har du ett ROSA!!!
Leo: Ja
Pojke: Hahaha...
Mamma Maria inflikar lite trotsigt: Nu får du ta kort på dina kompisar idag då...
Leo: Ja det ska jag
Pojke: Har du ett sådant med kamera, wooow.....får jag testa det sedan?

Med ens var spelet coolt till tusen, trots att det är rosa...

Miljöpåverkan, medfött, eller både och?



Kommentarer!
Postat av: Malin

Ja, du vet ju vad jag tycker... T har fått den där kommentaren 100 gånger av diverse pojkar så fort han inte är klädd i Spindelmannenkläder och har flames på sina leksaker. (Lite överdrivet kanske... ;-) )

Det är sorgligt att så många barn är "indoktinerande" redan vid två-tre års ålder, men ännu sorgligare att de känner sig tvungna att reta dem som inte är det.

Kommenterat - 2010-08-13 / 10:47:11
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: