In loving memory

2010-04-26 / 10:47:46


Detta ljus brinner för dig hela tiden Anthony, när det har slocknat tänder någon av oss det igen. Minns du när mamma köpte denna lyktan. Ni hade loppis på skolan och du och jag hade ansvaret att hjälpa till där. Dagen innan vek vi kläder och hjälpte till att ställa iordning saker. På så sätt hade vi lite första tjing på de saker vi ville köpa också. Du köpte en stor apa, tror apan ursprungligen kommer från lek&buslandet, samma apa brukade jag sova med när du och Leo var iväg till era extrafamiljer.Då kändes det som jag var nära er trots att ni inte var hemma. För apan betalade du 10 kr, sen köpte du någon dvdfilm också som du såg tillsammans med Gunnar. För resten av pengarna du hade fått handlade du en massa smaskens till dig och Gunnar i cafèet och sen gick ni in på discot och åt popcorn. Självklart var ingen mormor, Leo eller mamma med in på discot, det fick vi allt veta att det skulle bli allt för pinsamt...Senare på eftermiddagen gick vi förbi Leos avdelning som hade hand om korvförsörjningen, där åt ni kycklingkorv, en vana hemifrån för att jag inte äter vanlig korv. Efter det gick vi på stumfilm, Charlie chaplin. Ni satt som små ljus och kollade trots att en stumfilm skiljer sig en hel del från en vanlig...

På loppisen köpte mamma hursomhelst denna ljuslykta, föll för den på direkten och den kostade nog en femma, den är så fin med sina blåklockor i glaset. Och den får mig att tänka på dig eftersom jag hittade den när du och jag gick på jakt efter vad vi skulle kunna köpa nästkommande dag på loppisen som skulle äga rum....

Boken på bilden är nu utläst, den får ligga bredvid ljuset som en påminnelse, du är ju faktiskt i mina andetag också. Eva Hellsten beskriver sorgen efter ett barn som gått bort på ett så klockrent sätt, så många saker i den boken som jag precis har känt likadant. Tex uppskattar man att folk säger något överhuvudtaget när man möter dem på gatan, men på samma gång känns det som man börjar om på nytt igen, påminns och tar flera steg tillbaka. Dikten " Min starka mamma" har hon med i boken, den som stod på bloggen för ett tag sen och som nu sitter utskriven och uppsatt på väggen tillsammans med alla fina foton på dig Anthony...Boken får mig också att tänka på att det är viktigt att lägga fokus på de människor som behandlar en bra, det finns alltid människor som inte vet hur man beter sig mot andra, dessa får man försöka tänka sig att de står utanför ens liv...

Idag har vi mycket på agendan, nu ska vi ut i solen och känna dig....
Puss från Mamma och Leo....

Kommentarer!
Postat av: Maria

Så fint att läsa din blogg. Det är så mycket fina minnen som du beskriver på ett sånt fint sätt.

Det är inte lika smärtsam sorg längre utan mer sorg på ett hälsosammare sätt eller hur jag ska förklara.



Kram

Kommenterat - 2010-04-26 / 13:43:44  | URL - http://www.yamas-my-life.blogspot.com
Postat av: cina

Du skriver så fint till din älskade pojke.

Lasse Berghagen har en sång som jag tänkte på när jag såg ditt brinnande ljus .



Du är för alltid en del av mig

(den tredje versen)

Du är för alltid en del av mig

som polstjärnans ljus i natten

Jag tänder ett ljus som en hälsning till dig

som en bro över mörka vatten



Tankar till dig o Leo

Abrazo y un besito.

Kommenterat - 2010-04-26 / 21:19:44
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: