Ledsen och orolig....

2010-04-07 / 12:23:21




Precis vart iväg till vårdcentralen, för att få sjukskrivningen förlängd...Han frågade mig hur länge jag trodde att jag behövde vara hemma...hur fan ska man kunna veta det, vet bara att jag i dagsläget nästan går under...Han berättade också att jag inte skulle bli förvånad om försäkringskassan ringde och frågade "Varför skulle du inte kunna arbeta med denna djupa sorg du har"...precis som jag hört då, att det kan vara svårt att få igenom en sjukskrivning hos försäkringskassan, sorg är ingen sjukdom enligt dem...Men om man blir sjuk av sorgen då? Det är så det känns...vet inte vad jag ska göra...En kompis pratade med dem igår och de har inte ens tittat på mina papper än...efter de har gjort det så tar det ytterligare en månad att få ett beslut, som då som sagt kanske inte ens blir positivt...Min kompis ställde också frågan "Men hur ska hon kunna betala alla sina räkningar"...Kvinnan i luren svararde "Det kan jag inte svara på"....

Nu förstår jag vad som menas med att sparka på de som redan ligger, nu är jag en av dem...jag har ju precis vart hemma en månad, det är ju inte direkt så att jag vart borta från yrkeslivet i 15 år....

Räcker det inte att min son inte finns mer? Hur mycket ska man behöva orka....Jag drunknar.....

Kommentarer!
Postat av: Linda Gullarberg

Min bror har haft problem med f-kassan och inte kunnat/orkat strida mot dem själv. Han har fått hjälp med det av ett personligt ombud. Så om du har oturen att få problem med dem så ta chansen att få hjälp av dem så slipper du den biten! Sök på: personliga ombud göteborg så hittar du info om det. Kram

Kommenterat - 2010-04-07 / 20:34:02
Postat av: Gunilla

Skickar dig styrkekramar....

Jag vet att fk har blivit omänskliga med sina regler. Ta hjälp av någon om de börjar "bråka".

En dag i taget min vän....

Din resa har nyss börjat.



Kram Gunilla änglamamma

Kommenterat - 2010-04-08 / 06:37:48  | URL - http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: