Att ta fram minnena.....

2010-04-03 / 23:07:59

Tack ni som hjälper mig sprida bloggen vidare....sprida hans minne vidare.....



Detta gjorde jag och Leo tillsammans med stenar vid Anthonys grav idag, han har ju precis lärt sig läsa och skriva nu...med i bild kom inte P som står för pappa, M står för både mormor och mamma och så är det ett bakvänt L till vänster...
Vi gick till graven ganska tidigt, tog en mycket långsam promenad dit, köpte lite påskpresenter till dig Anthony, påskgodis fick du också....Vi satt i solen en lång stund hos dig och det var så skönt att kunna vara kvar en stund och bara få vara....Leo pratar om dig väldigt mycket nu, han har ett stort behov av att prata minnen, något som både jag och mormor har väldigt svårt för just nu....Han hade själv en önskan at få gå och prata med den psykolog som du gick hos, så jag ska boka tid där för honom. Hon är en underbart mysig människa och Leo och hon kommer nog inte alls att ha några problem att klicka....Dessutom vet hon saker om dig Anthony på ett helt annat plan än någon annan vet...




Efter vi hade vart vid graven så ville Leo in på Cafè blåvitt som ligger nära kyrkogården, en kopp kaffe dricker han på bilden samtidigt som han pratar mycket om dig....

Det där med minnena...jag vågar inte ta fram dem så ofta, för det gör för ont, vi har minnen vid nästan varenda hörn i denna stad och jag kan inte komma ifrån det hur jag än gör...Tankar på att flytta har slagit mig många gånger, hyra ut lägenheten och flytta till skåne eller något ett tag...men skulle det göra saken bättre? Skulle jag komma ifrån smärtan något bara för att jag slipper alla platser med minnen....?


Himlen är oskyldigt blå, som ögon när barnen är små, att regndroppar faller, som tårarna gör....rår inte stjärnorna för.....Såg en stjärna när jag var vid graven nu sent på kvällen, jag var helt inställd på att den var du, samtidgt så tror jag du är en vacker ängel, det var du även när du fortfarande fanns hos oss. Jag hoppas inte att det är änglarna som gråter en regnig dag, det skulle ju betyda att du var ledsen...och det vill jag inte....
Jag ska försöka vara stark Anthony, för din själs skull....och du, att jag inte vågar ta fram minnena, det beror inte på att jag förnekar dig, utan det beror bara på att jag inte är redo för det än....
Du finns i mitt hjärta, finaste finaste killen....Sov gott med änglakompisarna....

Kommentarer!
Postat av: a-c

du vet att jag gärna hjälper dig med leo till helena, säg bara till!

Kommenterat - 2010-04-03 / 23:42:58
Postat av: Linda Hristovski

Fina MARIA....Vad mysigt att sitta vid graven ni två...med ANTHONY,du skriver så fint <3.

Bra om Leo får prata med någon...fine killen. kram

Kommenterat - 2010-04-04 / 08:44:48  | URL - http://hemljuvahem.bloggproffs.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: