Torsdag....

2010-07-15 / 19:55:54

Kia, eftersom du berättade att ni/du kallade även Simon grodan, så tänkte jag visa några av våra grodor som vi har hos Anthony...



Vår prins...



Älskar den silvriga grodan, så himla charmig....



Sprattlar med ben och armar i vinden....



Denna kruka med tillhörande frön hittade vi i en mindre leksaksaffär som vi handlat i sen barnen var riktigt små kottar....Jag, Leo och min mamma stack ner varsitt frö för ungefär 2 månader sedan, meningen är att det till slut ska komma upp solrosor...vi får väl se hur det blir med det....



Denna änglagroda är en av mina favoriter, Anthony fick den av en av mina fina vänner, tycker den är helt underbar....
Vi har ett gäng grodor till men de ville inte vara med på bild idag....



På kyrkogården stannar vi alltid och dricker, vattnet där är det bästa Leo vet, smakar riktigt källvatten....



Vi lyckades fånga en ekorre på bild på kyrkogården också, det brukar ju annars vara nästintill omöjligt, de är ju så kvicka....
Dagen idag har fungerat, fram tills jag och Leo stöter på en pojke från skolan som vid några tillfällen var riktigt elak mot Anthony, något som vid de tillfällena skapade stor uppståndelse på skolan...Till råga på allt skulle vi med samma spårvagn....Dessa påminnelser, de äter upp en inifrån.....

Jag saknar dig av hela mitt hjärta Anthony....



Kommentarer!
Postat av: Hannas pappa

Var Anthony fascinerad av grodor? Han skulle ha träffat Hannas farmor!

Killen på spårvagnen...Undrar hur en sådan killemår idag...

"massmis med sommarkramar"

Niklas

Kommenterat - 2010-07-15 / 20:47:41  | URL - http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Maria

Min första tanke i detta inlägg var, "vilken fin grav"

Men jag ångrar mig.. Vilken hemsk grav.. Det ska inte vara barn som har en grav..



Men den är fin.. tyvärr..



Kram

Kommenterat - 2010-07-15 / 21:19:37  | URL - http://maniskajag.blogg.se/
Postat av: Kia

Hoppas att dom vackra grodorna får vara ifred.Simon hade en klass kompis i sin tidigare klass som han bara inte kunde tåla,en liten retlig kille som alltid förstörde all lek för andra.Något slags "straff"fick han när han fick Leif på högstadiet.För Leif håller på att eleverna ska sköta sig och visa respekt.Jobbigaste skolan i stan,men Han har jobbat där i snart 20 år och trivs.Eftersom Simon var en sån mysig och snäll kille så bryr sig inte Leif att det finns jobbiga elever.Dom kan inte mäta sig med Simon ändå.Det var överlag ngt helt enastående och speciellt med våra barn som tyvärr fick lämna oss,det kan vi läsa om i många bloggar.Nu håller våra änglar ihop i alla möjliga åldrar.Nu kommer ordet VARFÖR igen.Må så bra det går Kram Kia

Kommenterat - 2010-07-15 / 21:32:56
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

vad fint ni gjort på viloplatsen <3

Kommenterat - 2010-07-16 / 00:13:01  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Eva T

Hej !

Läser din blogg och känner sorg. Jag har inget barn som gått bort utan råkade hamna på din blogg utav en tillfällighet.

Nu kan jag inte låta bli att gå in här så gott som dagligen och läsa om din överlevnad, mod och styrka.

Din och lillebrors.

Han har fått en väldigt fin viloplats din vackre pojke.

Men jag måste komma med ett råd till dig angående vattnet, det är mycket sällan som vattnet på kyrkogårdarna är tjänligt som dricksvatten, oftast står det skyltat om just det också.

Önskar dig och Leo en så fantastisk sommar ni nu kan ha.

Kram till er.

Kommenterat - 2010-07-16 / 11:39:28
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: