Varför behövde du gå och göra min värld så kall?

2010-08-24 / 09:06:08



Idag vid lämning av Leo på skolan gick jag förbi Anthonys klass. Jag ville att hans forna lärare skulle skriva i hans minnesbok, vi hade vid begravningen en vacker bok med hans foto till att skriva något fint man upplevt med honom...Det är verkligen hemskt svårt att se hans klass utan honom, det är ju så fel...Läraren hade hittat denna gymnastikpåse som han gjort ett tag innan han gick bort. Sömmarna är helt snedsydda och personliga. Såklart började jag gråta, grät hela vägen hem, folk trodde väl att jag var knäpp. Kan inte sluta gråta nu heller....
Skit också, detta livet fungerar inte...Hur ska jag bära mig åt för att bli en bra mamma till Leo igen, kan någon förklara det för mig...
Finaste, finaste unge...du är saknad, så saknad....


Kommentarer!
Postat av: Sara

Fina Maria, du är en bra mamma till Leo bara för att just du är hans mamma. Han kan inte ha någon bättre.

Låt din sorg ta den tid den behöver.



Kramar

Kommenterat - 2010-08-24 / 09:52:13  | URL - http://karlekovervinnerallt.blogspot.com
Postat av: änglamamman

Vi måste fortsätta kämpa för våra barns skull. Skulle vilja ge dig en kram, istället skickar jag massvis med styrkekramar.

Kommenterat - 2010-08-24 / 10:28:53  | URL - http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: F R I D A-what it's like to be me

Jag håller med kommentaren över. Du är en bra mamma, just för du är hans mamma. Massa styrkekramar!

Kommenterat - 2010-08-24 / 11:04:55  | URL - http://fridamarklind.blogg.se/
Postat av: Kia

Maria,att gråta är en styrka,det finns människor som har svårt för det även vid sorg.Jag gråter ofta både av glädje och sorg.Det är 2 och ett halvt år sedan Simon lämnade oss,det hjälper inte.Han är lika saknad som förut.Mår extra dåligt nu för hans klass ska snart fjällvandra.En kall person sa till mej att "försök släppa lite,du kan ju inte sörja i evighet......."Finns inga ord för en sån djävla kommentar"Kramar till dej från mej.Kia

Kommenterat - 2010-08-24 / 11:08:28
Postat av: Maria

Jag är helt övertygad om att du är en bra mamma för Leo.

Han bär på en tung sorg han med så han förstår om du mår dåligt.

kram

Kommenterat - 2010-08-24 / 12:19:04  | URL - http://maniskajag.blogg.se/
Postat av: Marie Å

Vännen! Jag kan inte göra något för att göra sorgen lättare att bära. Men en sak vet jag. Du ÄR en bra mamma. En fantastisk, kärleksfull och omtänksam mamma.

Kommenterat - 2010-08-24 / 12:36:00
Postat av: Carina

Klart du är en bra mamma Maria! Men jag förstår din känsla av otillräcklighet. Sorgen tar så mycket plats o kraft och tyvärr måste den nog få göra det oxå.

Styrkekram

Kommenterat - 2010-08-24 / 17:48:49  | URL - http://carjo.blogg.se/
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Kramar dig. känner med dig.

de små skapelserna barnen gjort, unika och slutgiltiga. Minnen att spara i hjärtat, i livet, för alltid. Men så ont... orättvist.

Kram kram kram.

Kommenterat - 2010-08-24 / 22:58:23  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: