Träffsäkert....

2012-03-10 / 22:49:47
Älskade lilla Dante!
En hel värld rycktes undan från dig och från oss.
En ny tid började röra sin visare. Allting är förändrat.
Men också när tiden gått ska du kika ner på ossoch se hur älskad och saknad du är.
Din värdighethjälper oss vidare,, en dag i taget.
Du var hos oss så kort tid,
din tid gick att räkna i sekunder.
Och ändå;allting du redan lärt oss!
Döpte efter en stor skald, skald själv just genom detta: att du lärde oss se.!
Du var verkligen allt vackert som kan rymmas i en liten kropp.
Du var vår son och ändå helt egen. Din mammas och din pappas drag men ändå dig själv. ändå Dante. Unik.
Du är alltid innerligt älskad.
Om det är som det står skrivet så synd vi igen.
Ta hand om dig så länge.
Du finns här hos oss. Alltid.

Marcus Birro
Svarta vykort-en bok om tröst

Mina bloggvänner som vart med om samma som jag, borde verkligen läsa denna bok...Ni andra också egentligen. Den är träffsäker och skriven på ett sådant fint sätt...Kommer att läsa mer av denna författare....


Kommentarer!
Postat av: Tonie

Jag gillar också att läsa Marcus Birro,förut skrev han i nån kvällstidning men jag hittar inte det längre,det är väl så många som skriver elaka kommentarer kanske,såg att dom hade boken du läst på Adlibris billigt,ska nog beställa den.

Många kramar till er.

Kommenterat - 2012-03-14 / 18:40:43
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: