Han är min livlina nu....

2011-10-20 / 21:53:13








Vad skulle jag göra utan dig nu när livet inte längre är detsamma....?

Älskade älskade ungar....Saknade storebror och son....
Enligt psykolgen Leo gick till efter Anthonys bortgång så funkar det som så med barn att deras sorgereaktion kan komma mellan 1-2 år efter...När det väl hände så var det ganska länge som om Leo inte fattade riktigt omfattningen av tid att få vänta på att få träffa sin bror igen...Nu har det har det gått ca 1.5 år och han börjar visa hur han mår...I skolan blir han tvär och vill inte arbeta när ganska höga krav på honom ställs...Saker som en fjärdeklassare ska klara av men inte gör....Hemma pratar han mycket om hans och Anthonys liv, om när vi har rest, om saker han sagt och gjort med honom....Och han vill ofta åka till graven, på eget bevåg...Innan har det mer varit att han faktiskt vart tvungen att följa med för vart skulle jag annars göra av honom....? Leos bearbetning verkar börja nu, Leos sorg och saknad vävs samman med min...Mitt hjärta som saknar sin andra hälft....Min enda livlina....
Kommentarer!
Postat av: M

Kommenterat - 2011-10-21 / 07:49:20
Postat av: Maria

Men åhh vilka fina bilder!! Har är ju hur fin som helst! Mest gillade jag de 2 översta bilderna :)

Kommenterat - 2011-10-21 / 12:22:48  | URL - http://fawkes79.wordpress.com
Postat av: Sara

fina Leo och fina Maria, saknar er, hoppas ni kan komma hälsa på här snart



kramar <3

Kommenterat - 2011-10-21 / 14:39:15  | URL - http://combindinglove.bloggplatsen.se
Postat av: Hannas pappa

Ja Maria...våra dagar på Ågrenska med andra familjer som mist, var sagolika, i synnerhet vad gäller syskonreaktioner. Det är så farligt att "generalisera" ang när och varbarn ska sörja. Psykologer tenderar använda Kullbergs ord (som inte är helt aktuella...!) som inte oskriven utan snarare skriven, lag. Men sorgen och reaktioner följer ju INGET mönster - inte ens en och samma individ följer ju ETT mönster...

Hoppas att elefanten finner annat umgänge,,,

Massmis med

Niklas

Kommenterat - 2011-10-22 / 19:13:12  | URL - http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Annika

Vilken fotomodell!! Och vilken fotograf!! Måste vara jättetufft för Leo nu att inse och sörja sin bror... Jag vet att du kämpar varje dag.. Kramar till er båda! Annika

Kommenterat - 2011-10-23 / 11:32:55
Postat av: kajsa

kramar till dig

Kommenterat - 2011-10-29 / 18:31:08
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Hej,undrar bara hur ni mår?Kram Kia

Kommenterat - 2011-10-30 / 12:58:33
Postat av: malin

Ååå fina härliga Leo och härliga bilder. Han är så underbar, även om jag inte duger längre, bredvid Elin och Christian ;)

Kommenterat - 2011-11-02 / 19:37:29
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: