Ett brev....

2011-03-22 / 20:04:47
Idag när jag kom hem från jobbet så låg det i vår postbox ett stort kuvert...Avsändaren var Anthonys senaste klassföreståndare...Inuti låg det brev från en del av klassen, och ett brev från hans lärare...Några av barnen bad om ursäkt till Anthony för att de kanske varit orättvisa någon gång, någon skrev att han var en lysande stjärna på himlen nu, några skrev hur mycket de saknade honom och hur tomt det var i klassen utan honom...Minutrarna efter att ha läst dessa brev går inte ens att beskriva, men jag kände en bedövande smärta, tomhet och ledsamhet...Samtidigt så är jag innerligt glad att klassen fortfarande tänker så mycket på honom, att han var så omtyckt trots att situationer ibland kunde bli lite fel...Tack fina "fröken N" och tack till de barn som skrev så fina brev....

Varför, varför kunde inte Anthony få vara en del av denna klass, varför fick han inte växa upp med allt vad det innebär...så jäkla fel, jag kan inte acceptera det...Det gör så ont....jag vill inte detta....
Kommentarer!
Postat av: änglamamman

Ja, det är så fel! Många styrkekramar.

Kommenterat - 2011-03-22 / 20:34:38  | URL - http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: Kia

Maria,har varit med om samma sak här.Klassen skrev kort och brev och än idag hittar vi inplastade kort och brev vid graven.Det gör så fruktansvärt ont men jag tror att det hade varit ännu värre om ingen hade brytt sig.Min bror var tvungen att avliva sin goa vovve idag,han blev 6 år.Han sa till mej att så som dom grät och sörjde idag.....hur har då inte ni det i allt elände??Han sa att han skämdes...men jag förstår honom.Visseligen kan man inte jämföra en hund med ett barn men........Tusen kramar till er.Kia och Leif

Kommenterat - 2011-03-22 / 21:38:06
Postat av: D

Usch Maria. Jo... hur kan man acceptera något menigslöst, orättvist, smärtsamt... det går liksom inte ihop. Jag tänder ett ljus i kväll och skickar er en tanke. Och en förhoppning om att du och den fina son du har kvar någon dag kommer kunna, om inte acceptera så i alla fall slippa daglig saknad och smärta. Jag vet att ni har en ängel som vakar över er och som alltid finns med er.



Massa kramar från mig och min familj.

Kommenterat - 2011-03-23 / 11:28:17  | URL - http://dj4star.wordpress.com/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: