Tar tacksamt emot er hjälp...

2011-07-05 / 22:41:26
I september ska jag gadda mig igen och denna gång vill jag ha ett ordspråk eller citat på antingen svenska eller engelska, Jag vill att det ska anspela på vart jag befinner mig i livet med tanke på vad jag upplevt. Ja, några vackra ord som är helt enkelt klockrena...

Kom gärna med förslag, hjälp tas tacksamt emot....♥
Kommentarer!
Postat av: Pia

Maria!



Gå in på Elisabeths sida om sin dotter, Vendela, som dog vid förlossningen. Hon har massa "kloka ord", "Phu citat", dikter och sångtexter nedskrivna, där du säkert kan hitta nåt. Det skall ju träffa exakt rätt hos dig, så det är ingen ide för mig att "tipsa".

www.zoieli.se/vendela



Kram



Kommenterat - 2011-07-07 / 11:15:56
Postat av: D

"Änglamamma"



"Du vet att jag gråter" (Petter)



"Death is not the greatest loss in life. The greatest loss is what dies inside us while we live." (Norman Cousins)



"To live in the hearts we leave behind is not to die." (Thomas Campbell)



"You can not prevent the birds of sorrow from flying over your head, but you can prevent them from building a nest in your hair" (Chinese Proverb)



Några förslag.

Kommenterat - 2011-07-07 / 16:08:46  | URL - http://dj4star.se/index.htm
Postat av: Hannas pappa

Jodå, tack för sms:et Maria. Nu är vi hemma igen och har varit helt borta från elektrisk apparatur och kommunikation....

Hoppas att situationen blir mer hanterbar för varje dag för er Maria. "Gadda" ja, det var ju du som introducerade detta ord för mig, minns du?! Mitt förslag torde vara enkelt att ana eftersom jag själv pryds av det...

Massmis med

Niklas

Kommenterat - 2011-07-08 / 19:19:50  | URL - http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Mia

Tappra Maria, det låter som om ni har haft en underbar resa.

Jag ringde dig när ni var iväg, det kändes viktigt att göra det just då.



Jaså en ny gadd, ett förslag från mig är bl a.

"Att våga vara svag är att vara stark."



"Att ibland stanna upp ett tag kan vara det enda sättet att orka gå vidare på".



Hoppas att ni har en fin sommar.



Kramar!

Kommenterat - 2011-07-08 / 20:43:27
Postat av: Mia

Eller denna:



"Nasse till Nalle Puh:

”Hur stavar man kärlek”?

Nalle Puh svarar:

”Man stavar inte. Man känner den"

Kommenterat - 2011-07-08 / 20:45:57
Postat av: erica

if love alone could have saved you..



In life I loved you dearly,

In death I love you still;

In my heart you hold a piece

No one could ever fill.



nåt sånt kanske? :) fint!

Kommenterat - 2011-07-13 / 12:29:01  | URL - http://ericaalsterlund.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: