Körbärsträdet på vår gata...

2011-01-14 / 07:48:10

dsc00887 (MMS)

Körbärsträdet på vår gata,de rosa bladen som tar över gångbanorna till våren stoppade både Anthony och Leo fickorna fulla med...Nu står trädet där,kalt,snötäckt och ser nästan trollskt ut,men likväl tänker jag på min änglapojke som fick sina vingar alldeles för tidigt...Häromdagen stötte jag på kvinnan som hade hand om begravningen,jag var i kyrkan för att tända ljus och där var hon med sina medarbetare...någon skulle begravas som var född -71,endast 5 år äldre än mig...hon sade att det nog är så att när ens dagar är slut,så är de slut...Det låter så klokt,och så logiskt om det gäller människor som lämnar jordelivet på ålderns höst...men måste man ta in och acceptera dessa väl valda ord när det gäller barn och unga? Jag kan bara inte det...

Kommentarer!
Postat av: Kia

Håller med dej Maria.Visst gäller detta gamla som har haft förmånen att leva ett liv.men inte våra barn!!Kommer så väl ihåg sjukhusprästen som jag för övrigt inte tyckt om någongång,klampade in i vårt hem ett par dagar efter Simon lämnat oss,orden hon slängde ur sig glömmer jag aldrig.Han var för god för denna jord!!!Jasså du svarade jag,så du menar att det är bara vi onda kvar då?Leif satte kaffet i halsen och vår katt bet prästen!!!Tack och lov möttes vi senare av vår riktiga präst som vigde oss när Simon var 3 år.Chockade som vi var....man klarar inte vissa uttalanden och människor.Hoppas att du och Leo kan ha det gott i helgen!Kram Kia

Kommenterat - 2011-01-14 / 15:36:10
Postat av: Happyvardag

Svårt det där....men jag tror väl också det på något vis. Det känns som om jag vet varför våra nära, kära var kallade lite tidigare än andra - även om andra tror att det är en efterkonstruktion av mig.

Fredagskram till dig vännen!

Kommenterat - 2011-01-14 / 21:28:09
Postat av: Hannas faster Mia

Strongt av dig att komma iväg och träna Maria. Tror det är bra för kropp o själ. Att du kommer iväg på det är beundransvärt. Denna kamp som du för...som du aldrig kommer ifrån...fysisk träning för kroppen och jag tänkte att du kanske skulle pröva meditation. Det har du kanske prövat eller fått som förslag redan. Men jag tror att meditation och yoga är träning som är välgörande för själen. Kram Maria från Maria!

Kommenterat - 2011-01-14 / 23:28:42
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: