Vart är vårt samhälle och värld på väg egentligen?

2010-10-03 / 18:02:39

Idag har jag och Leo varit på Ikea för att inhandla saker som självklart var slut när vi kom dit, men vi fick köpt det vanliga som vi alltid köper där som ljus och servetter....

När vi kliver av bussen hemma och går på trottoaren, hör vi efter några meter någon som säger tut-tut, Leo flyttar sig åt mitt håll och i samma sekund springer en löpare in i honom. Löparen blir fly förbannad och säger "Men åhhh, för fan". Jag brukar inte gå runt och svära på folk ute hur som helst,framförallt inte med barn med mig, men nu blev jag väldigt irriterad och ropar efter löparen "Var det något du ville, din jävla idiot", varpå löparen vänder sig om och spottar åt oss,men träffar inte som tur är. Jag ställer frågan "Vad är det för fel på dig?" och löparen säger "Jag sa ju tut-tut, "vafan" flyttar ni inte på er för"....Då säger jag " Men är du dum i huvudet? Vad hade hänt om du var tvungen att stanna in en millisekund i ditt löp, hade världen gått under? Hur fan ska vi kunna veta vilken sida du har tänkt att springa om oss på när du kommer bakifrån, tror du vi går runt med backspeglar? Och lite framförhållning hade ju inte skadat... Men du kanske har ögon i nacken, good 4 you" Då hade han inget bättre att säga än "Stick från detta landet, du har inte här att göra" Och sedan fortsätter han sin löpning...

Det sägs ju att när man inte vet vad man ska säga så drar man till med något rasistiskt, eller något som har med den andres kön att göra...Här bevisade ju löparen ju inte direkt motsatsen....

Karma is a bitch, jag hoppas han ramlade längre fram och slog ut tänderna....

Kommentarer!
Postat av: Hannas pappa

...kommer inte ens på något vettigt att skriva...

"MASSMIS MED"

Niklas

Kommenterat - 2010-10-03 / 18:22:44  | URL - http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Cizzi

Shit vilken idiot! Jag blir så arg bara att höra det kan inte tänka mig vad som hänt om jag varit där.

Hoppas verkligen som du skrev att Karma knockar honom!

Många kramar från Seattle

Kommenterat - 2010-10-03 / 18:47:43
Postat av: Kia

Vad jag känner igen mej i det du skriver Maria.Man undrar varför så många människor beter sig så illa emellanåt.Blev också så arg och ledsen över att Leifs syskon är så empatilösa.Mammans bo ska delas upp och huset säljas,men för dom är pengar så viktigt så att en advokat är inkopplad.Dom bråkar om allt och dom ska ha allt.Jisses,säger jag.Att deras barn lever verkar inte vara så viktigt och att min äldste son gör karriär är inte heller bra för det gör ju inte systerns son......mamma mia,ge oss kraft.Tänker på er! Kram Kia

Kommenterat - 2010-10-03 / 19:15:42
Postat av: Malin

Men HERREGUD! Vad skall man säga - det var uppenbarligen en idiot. Kramar.

Kommenterat - 2010-10-03 / 20:48:28
Postat av: Linda Hristovski

Helt sjukt att det finns så mycket idioter. Bra att du sa ifrån Maria.

stor kram <3

Kommenterat - 2010-10-03 / 22:30:15  | URL - http://hemljuvahem.bloggproffs.se
Postat av: Marie Å

Du e ju grym! Att du fick fram allt det där i stundens hetta, impad!! Löparen lämnar vi därhän.

Kommenterat - 2010-10-04 / 07:10:41  | URL - http://marieakerblad.blogg.se/
Postat av: F R I D A

Men vilken idiot... Bra att du sa ifrån!

Kram.

Kommenterat - 2010-10-04 / 10:47:32  | URL - http://fridamarklind.blogg.se/
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

ÅÅÅH vilket genombota idiot. Ja du har så rätt, när orden tar slut kommer elakheterna.

Han var helt enkelt en nolla som så många andra tyvärr.

Kram

Kommenterat - 2010-10-04 / 21:48:54  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: