Föreläsning...

2010-10-27 / 20:44:43
 
17 november, Saronkyrkan i Göteborg 19:00

Hur i all världen hamnade jag här?"
ett samtal om livsval, villovägar och meningen med livet. Med Kattis Ahlström, Tomas Sjödin och Irma Schultz Keller. Alla medverkanden är föräldrar och mitt i livet. Samtalet kommer därför att röra sig kring livsval och livsväg, barndom, och föräldraskap, yta och insida, arbete och privatliv, rädsla och mod, kärlek, tro och sökande efter mening. Samtalsledare är Magnus Sundell. Entré 140 kr, biljetter säljs hos Din Bok, 031-13 53

Hit blir jag bjuden av Anthonys extrafamilj, det är smärtsamt att träffa dem, för de likt många andra har vart en del av hans liv. Jag undrar om jag någonsin kommer att bli lättare att träffa människor som har haft en relation med min ängel....Men jag ska väl klara det också, det värsta har ju redan hänt...Dagen innan denna föreläsning fyller jag år, sen jag fyllde 23 har jag firat mina födelsedagar med Anthony och Leo vid min sida, i år blir det inte så, vad finns det nu att fira egentligen...Som jag känner just nu så är det enda positiva att jag för varje år kommer närmare Anthony...För att se det krasst...jag är rätt bra på det för tillfället....

 
   
   
   
Kommentarer!
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Också min födelsedag närmar sig. Ifjol satt vi på NIVA och i år, ja i år är det miljoner gånger värre än en intensivvårdsavdelning för Lova mådde ändå bra just då, åt glass och skrattade. Och HUR kunde jag ens tycka det var jobbigt då. Men det var då och klart det kändes hemskt att ha barnet på NIVA då när vi skulle fira mig med tårta och glass och ha mysigt hemma. Ja du vet.

Ja 1 steg närmare snart då. Fast det kan ju lika fort ske imorgon, det ofattbara för de som står kvar.



Kram

Kommenterat - 2010-10-27 / 22:37:43  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Maria

Nej Maria.. försök att inte se det så, att varje födelsedag blir ett år närmare Anthony.

Jag fattar egentligen inte vad jag ska säga.. Jag har aldrig förlorat ett barn och hoppas verkligen inte att jag kommer göra det heller..

Men tänk på Leo.

Ja, jag vet att du gör det



Åhh... så frustrerande. Jag vill bara skriva något bra. Något som kan få din ängel tillbaka..

Jag önskar..

Det är så svårt att stå bredvid..



KRAMAR

Kommenterat - 2010-10-27 / 23:06:18  | URL - http://fenix.bloggplatsen.se/
Postat av: Alexandra

Vad mycket du ska gå igenom som påminner om honom... Ständigt! Förstår att det är jobbigt. Massor av kramar.

Kommenterat - 2010-10-28 / 21:27:27  | URL - http://whattowear.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: