Fina vänner...vad skulle jag göra utan er?!

2010-10-18 / 14:16:02
Jag har flera vänner som också har bloggar, men som handlar om helt andra saker här i livet, deras värld är ju till viss del en helt annan...En av mina vänner och tillika kollega Marie, har en inspirerande blogg som innefattar lite mode ibland, inredning, eller pyssel...I mitt liv "före" hade även jag en blogg som handlade mycket om framförallt mina kottar, inredning, resor och en hel del shopping...Men det livet var som sagt före...Nu speglar denna blogg en liten del av mitt liv efter, tillsammans med bara ett av min älskade barn...Jag har alltid tyckt om Marie, snällare människa får man leta efter, men efter att Anthony gick bort så kom vi än närmre varandra, hon kom som en räddande ängel från "ingenstans" och hon var utan tvekan en av dem som hjälpte mig (och hjälper mig) att hålla näsan ovanför vattenytan

Idag när jag gick in på Maries blogg, fick jag se detta fina inlägg....

http://marieakerblad.blogg.se/2010/october/min-van-maria.html

Tack för att Du är Du.....


Kommentarer!
Postat av: Kia

Snälla Maria,det är väl du som bestämmer vilka färger banden du köper ska ha.Jag själv har flera rosa delvis för att jag är kvinna själv och kan drabbas.Har 2 väninnor som har bröstcancer.Naturligtvis skänker vi till Barncancerfonden det mesta eftersom vår Simon fick hjärntumör och inte fick leva.Han blev ju endast 13 Min älskade man hade cancer för 20 år sedan,jag har diabetes och stroke men man kan inte skänka till allt samtidigt.Däremot är vi medlemmar i alla dessa föreningar och medlemsavgiften är ju trots allt ett bidrag.Det värsta som har hänt är ju det som hänt dej,mej,Niklas,A-M,Gertie m.fl ATT FÖRLORAT ETT BARN!!!!Kram till en fin mamma och medmänniska Kia(Ps mailar dej senare om annat)

Kommenterat - 2010-10-18 / 17:31:52
Postat av: Alexandra

Underbart med fina vänner!!! :)

Kommenterat - 2010-10-18 / 18:53:59  | URL - http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Hannas pappa

RIKTIGA vänner är sällsynta Maria. Vi har tack och lov några som vi också har förmånen att få räkna till "våra vänner". Deras betydelse kan aldrig omsättas i ord.

"Massmis med många varma kramar"

Niklas

Kommenterat - 2010-10-18 / 20:49:04  | URL - http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Maria

Din blogg före... Finns den kvar??

Blir lite nyfiken att se dit liv före..hur det har sett ut..

Kommenterat - 2010-10-19 / 16:47:54  | URL - http://www.yamas-my-life.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Skickar en kram till dig idag... :)

Kommenterat - 2010-10-19 / 20:26:43  | URL - http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Linda Hilldén

Hej!

Jag brukar inte kommentera så mkt men jag kommer hit och läser regelbundet och det gör mig fortfarande så ont att du måste gå igenom detta.

Jag ville bara kolla om det var ok att jag lägger en länk hit från min blogg?

Många kramar från Linda H

Kommenterat - 2010-10-19 / 21:51:05  | URL - http://anniquasdotter.blogg.se/
Postat av: änglamamman

Vilken fin vän du har. Styrkekramar.

Kommenterat - 2010-10-19 / 22:07:46  | URL - http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: Linda Rose'n Teall

Hej Maria,

Sager som Linda H att jag kommenterar knappt inte heller har,men foljer din blogg och tanker pa dig ofta!!

Stora kramar Linda

Kommenterat - 2010-10-20 / 19:15:18
Postat av: Marie Å

Hej vännen. Du är allt bra söt du, kändes bara rätt att skriva lite mer, skönt att du inte misstyckte.



Säg länken, fantastiskt fin. Blir aaaavundsjuk. Stor kram

Kommenterat - 2010-10-20 / 21:05:16  | URL - http://marieakerblad.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Kikar in och önskar en trevlig kväll :) Kramar

Kommenterat - 2010-10-20 / 21:12:52  | URL - http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Hannas pappa

Torsdagskram från Halmstad,

Niklas

Kommenterat - 2010-10-21 / 16:28:25  | URL - http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Angelica

Hej Maria!

Jagg läser din blogg då och då, gråter och känner igen mig. Vet inte om jag skrivit något här innan. Jag är också en änglamamma, vår lille prins blev bara 2 månader gammal. Vi har inte lika många år av minnen av våra söner du och jag, men jag tror att vi har lika mycket av sorg, krossade drömmar, födelsedagar och högtider som skulle varit annorlunda. Och ett syskon till här på jorden som förlorat sin bror och som man måste förhålla sig till... Det är 3½ år sedan Zack lämnade oss men jag minns hur första omtumlande tiden var...att hålla på att drunkna i sina egna tårar och det där om att man på ett sätt inte vill att tiden ska gå för då kommer man längre ifrån... skönt att se dig skriva det för det känns inte som att alla förstår den känslan riktigt.

Du skriver så fint här och det är skönt (hur sjuttan det nu kan vara skönt) för mig att komma in, läsa känna igen mig, minnas, sakna, längta och komma en bit vidare i mitt sorgearbete. Man blir nog aldrig riktigt färdig, men jag tror det är viktigt att inte fastna.

Varma kramar och tankar till dig och Leo

/Angelica

Kommenterat - 2010-10-22 / 12:34:15
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: