Blått band...

2010-10-16 / 09:19:05

Fick en kommentar på mitt inlägg där jag skrev att jag hade köpt ett rosa band

"Kanske på sin plats att köpa ett BLÅTT band också, istället för att satsa allt på bröstcancer?"

Självklart borde vi medmänniskor köpa ett blått(forskningen för prostatacancer) band också, men jag personligen har valt att köpa just rosa bandet för att jag har en vän som kämpar mot BC, precis som hennes mamma gjort...
Jag har köpt en fjärilspin för att stödja föreningen jag är med i, för oss som förlorat barn, och jag kommer framöver, när jag inte är sjukskriven längre och har mer pengar över i månaden, vara en del av insamlingen till de som kämpar med EP, Epilepsi, då Anthony hade detta...Tidigare har jag månadsinbetalat till ett "tak över huvudet"-projekt i ett av afrikas länder...Min pappa bor där...
Jag antar att man väljer att stödja det som ligger en närmast...
Så har det varit för mig iallafall, och jag hoppas att "folk" inte tar illa vid sig för det....
Huvudsaken är att alla gör något...





Både rosa och blå bandet kan köpas på apoteket....



Kommentarer!
Postat av: Mia

Maria!



Jag tänker på er ofta



<3 Mia

Kommenterat - 2010-10-16 / 12:21:07
Postat av: Linda

Hej!

Brukar läsa din blogg och beklagar sorgen efter din son!



Hmm. Förstår din tanke ang bröstcancer och rosa bandet, men ändå inte. Min pappa gick bort i cancer för 2 år sedan, endast 49 år ung. Han hade en hjärntumör, lungcancer och njurcancer. Du stödjer rosa bandet pga att du känner någon som har bröstcancer, och vad ska jag köpa då om jag enbart ska stödja min fars cancer? Nej precis, för det finns inte. Istället för ett rosa och ett blått band tycker jag att det borde finnas ett gemensamt band för alla cancerformer, för det finns så många fler cancersorter än just bröst och prostatacancer.

Kommenterat - 2010-10-16 / 12:35:32
Postat av: Hannas pappa

Ja tänk om man hade haft möjlighet att stödja ALLA föreningar...Fantastiskt att kunna ge bidrag till någon enskild.

Är det bättre idag Maria?

"Massmis med"

Niklas

Kommenterat - 2010-10-16 / 13:05:35  | URL - http://hannagull.wordpress.com
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Jag har faktiskt på Åland köpt en pin från cancerfonden som stödde hela verksamheten.

Liksom jag har ett blått band nånstans o de rosa samt guldbandet för barncancer och en hjärtepin.

Jag håller med om att man stödjer ju på något vis genom att göra något och många bäckar små.

Men det borde finnas en gemensam pin för överallt ju.

Dock tror jag att just rosa o blått blivit så uppmärksammade för att de är bland de vanligaste formerna av cancer hos kvinnor o män.

Kommenterat - 2010-10-16 / 17:36:04  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: