Torsdag...

2010-11-11 / 21:15:30


I söndags var vi på en minnesgudstjänst, som var utformad för barn som mist någon de älskar, Leo var nog den ende som förlorat ett syskon, de andra hade förlorat sin pappa...
På vägen dit gick vi förbi Ullevi, där har jag och Anthony vart på flera Ifk-matcher...suttit och frusit under en filt, och Anthony somnade nästan alltid sittande på vagnen hem, och vart sen helt rödögd när jag väckte honom på vår hållplats, vad jag saknar att kunna göra sådant med honom...



Under minnesgudstjänsten fick man göra något fint till den man saknar, Leo målade en ljusstake....



...och han valde också att måla på den hjärtformade asken som syns på bild....



När vi kom till Anthonys viloplats låg detta fina hjärta där och bredvid stod ett gravljus, tack Marie och Annika...Tack alla ni andra som också hade vart där och tänt ljus, vet inte vilka ni är, men jag uppskattar det....



Bredvid stod ännu ett ljus och två små teckningar, en av Anthonys vänner hade vart där tillsammans med sin lillasyster...Tack!

Fan vad sorgligt det är...skitliv...Jo, jag är glad att jag har Leo, tro inget annat, men ibland gör det så ont i en och allt är så jobbigt.Sorgen ställer sig i vägen....

Robinson rullar på tv...ett program jag och Anthony gillade att se tillsammans....förut gick det ju på lördagar, och då myste vi med godis framför tvn...Fina minnen som fortfarande egentligen bara gör ont att tänka på....

Livet ska gå vidare, men ofta undrar jag hur...




Kommentarer!
Postat av: Kia

Den frågan ställer jag dagligen Maria,livet ska gå vidare men hur???Saknaden och tomheten fullkomligt kväver en emellanåt.Skickade ängeln idag.Ha det så gott ni kan.Kram Kia(Leif hälsar)

Kommenterat - 2010-11-11 / 22:21:30
Postat av: änglamamman

Undrar också när alla minnen ska sluta göra så ont, vill glädjas åt alla fina minnen vi har. Styrkekramar.

Kommenterat - 2010-11-11 / 22:51:50  | URL - http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: gertie

Den rätta glädjen når man gör saker finns inte längre Var rädda om er. Du och Leo. Kramar från ett stormigt och regnigt Skåne.

Kommenterat - 2010-11-12 / 08:54:52  | URL - http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: helene Forslund

Hej Maria jag är en av dem som hade varit där och tänt ett ljus,tände också de ljus som hade slocknat satte även en ros i vasen gul aktig var den. Kramar Helene

Kommenterat - 2010-11-12 / 11:34:31
Postat av: Hannas pappa

Det är märkligt hur vissa minnen kan frammana smärta medan andra genererar glädje. Hoppas från djupet av mitt hjärta att livet kommer att kännas lättare för dig snarast...

"Massmis med"

Niklas

Kommenterat - 2010-11-12 / 20:11:20  | URL - http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Linda Hilldén

Skickar tusen kramar till dig och Leo <3

Kommenterat - 2010-11-12 / 22:05:13  | URL - http://anniquasdotter.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Massor av kramar till er!!

Kommenterat - 2010-11-13 / 16:35:27  | URL - http://whattowear.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: