I had a dream...

2010-05-27 / 15:50:42



Som liten drömde jag om att själv bli mamma en dag, för mitt inre såg jag alltid att jag skulle ha minst två barn, 1999 föddes min första stora kärlek och 2001 min andre. När man får barn vill man vara den perfekta föräldern för just sitt eller sina barn, man vill göra det bästa man bara kan. Alla vardagliga konflikter man tvingas gå igenom önskar man så långt bort som möjligt. Många gånger har säkert fel barn i syskonskaran fått skulden för någonting som en annan gjort, men lika många gånger har man låtit saken bero för att man inte haft svaret på gåtan. Orden "Dumma mamma" eller "Dumma pappa" har vi alla fått höra någon gång. Men hur många konflikter och kamper man än genomlidit med sina barn så har man ändå sett dem som sitt/sina underverk, man har ändå älskat dem över allt annat.

Jag fick två barn, jag är fortfarande mamma till två men har numera en i himlen och en på jorden, två syskon som vart så sammasvetsade separerades på ett onaturligt sätt. Vi fick bara låna dig här på jorden Anthony, för ett alldeles för kort tag. Men jag är glad att det var just dig vi fick låna. Jag väljer att se tillbaks på de fina stunderna vi haft som är så himla många, istället för att koncentrera mig på de med konflikter, dålig ekonomi eller samvetskval.

Du var och ÄR kärlek...

Kommentarer!
Postat av: Helene Forslund

Så fint du skriver Maria! Jättevackert. Tänker på er så mycket! Kram Helene

Kommenterat - 2010-05-27 / 19:02:26
Postat av: Karin

Några ord som Stina berättat för mig:

- Nästa gång brandlarmet går på skolan ska jag komma ihåg att ta med bilden på Anthony ut. Kändes inte bra att jag inte hann tänka på det sist.

En annan dag:

- Jag brukar krama Anthonys mjuka gosehund när jag står i rättakön.

Små vardagliga situationer som visar att Anthony finns med i livet och i tanken.

/Karin

Kommenterat - 2010-05-27 / 21:40:43
Postat av: Maria

Fina Stina...tack Karin....



Kram Helene, vi hörs snart....

Kommenterat - 2010-05-27 / 22:49:52  | URL - http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Carina Johansson

Så fint du skriver om kärleken till dina barn. Konflikterna o kärleken hör ju liksom ihop. Och jag är helt övertygad om att de inte skadar om tanken är god o det har den med all sannolikhet varit.

Men visst vore det gott att kunna leva utan några konflikter alls. Kanske det är det som väntar ...en dag. Kram på dej Maria-världens bästaste mamma

Kommenterat - 2010-05-28 / 19:17:56
Postat av: Anonym

Många tänkvärda ord Maria, att inte glömma att njuta här och nu. Många tankar/Inga

Kommenterat - 2010-05-29 / 09:14:06
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: