Mitt livs svåraste dag hitills....

2010-03-26 / 21:02:36

.....är snart till ända....Begravningen ägde rum idag, klockan halv åtta var vi iväg till kapellet och lastade in honom i pappa G:s bil....Sen bar det iväg till kyrkan...Bilen hade siden snören som täckte bilen, på ena sidan i svenska färgerna och på andra i spanska...På varsin sida av bilen satt det även fast en svensk och en spansk flagga. Svarta stora rosetter på backspeglarna i siden på ståltråd var det också...När vi kom till kyrkan så började jag gråta bara av åsynen av alla vackra blomarrangemang från alla...bilder kommer senare...sen den lilla kistan som bars in...Så himla otroligt sorgligt...Vissa delar kommer jag inte i håg riktigt,men allt finns som tur är inspelat...Jag är så glad att jag klarade av att läsa de dikter jag hade tänkt,vacker sång från Johan, Loulou och Peter blev det oxå...Och det var så stämningsfullt och högtidligt när vi körde runt 30 bilar på rad från kyrkan till kyrkogården,alla med sina blinkers påslagna men det var också väldigt sorgligt...Men värst var att se honom sänkas ner i marken, veta att thats it liksom....Lade i lite extra saker i kistan i morse och fick smörja hans torra läppar ännu en gång...han var så fin...inte så mycket förändrad förutom att han var lite grön på ögonlocken....Min älskade fina, det var också vackert när alla släppte upp ballonger i skyn, jag släppte den första och sedan släppte resten av alla sina, vi släppte dig fri älskling, så att du kan få lugn i din själ nän gång, vackra pojke....nu är jag så trött så trött och ska ta en insomningstablett och gå och lägga mig..skriver mer imorgon....
Tack alla som var med denna dag och som hjälpt mig utföra alla mina idèer...Jag är mycket tacksam....




Bilden är tagen i bulgarien och omgjord av några fina människor som vi träffade på Gran Canaria förnågra år sen....visst är den vacker.....?
Mamma älskar dig av hela sitt hjärta....

Kommentarer!
Postat av: Åsa Olofsson

Mycket fin bild.

Kommenterat - 2010-03-26 / 21:07:23
Postat av: Malin N

En dag som jag kommer att bevara i ljust minne. Styrkekramar till dig, gumman.

Kommenterat - 2010-03-26 / 21:09:35
Postat av: Eva

Ja, bilden är jättevacker..........jag använde bakgrunden till min mamma, pappa och en vän....den betyder så mycket för mig. Kände bara att jag vill göra en åt er också(lånade ett foto i albummet), jag som mamma lider så med dig. Jag ville bara visa att vi tänker på er. Styrkekram Eva

Kommenterat - 2010-03-26 / 21:10:55
Postat av: Anneli

så vackert....så sorgligt....Kram!

Kommenterat - 2010-03-26 / 21:30:38  | URL - http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Jim

riktigt fin bild! jag som pappa lider med er. styrkekramar till er!

Kommenterat - 2010-03-26 / 22:54:20
Postat av: Linda Hristovski

Det var så fint Maria, du är nog den starkaste person jag känner, så fint du läste dikten i kyrkan. och helt fantastisk sång framfördes.

massa kärlek till dig <3

Kommenterat - 2010-03-26 / 22:55:06  | URL - http://hemljuvahem.bloggproffs.se
Postat av: Anonym

Hej på dig vännen. Lider så otroligt mycket med dig, min sorg ger sig till känna när du beskriver hur du känner, förstår på ett vis hur du måste känna nu när allt är över, då tyckte jag att allt bara var tomt allt var liksom gjort på något konstigt vis, precis som du själv skrev thats it, I alla fall Maria så finns jag här ring om du vill, annars hörs vi av när allt lugnat ned sig, våra jätte styrke kramar till både dig och Leo Hälsar Marie o Benny

Kommenterat - 2010-03-27 / 00:23:33
Postat av: cina

Styrke Kramar till Dig .

Cristina



Min mamma är så stark,

det säger faktiskt alla.

Men i ensamhet om natten har

jag sett hennes tårar falla.



Under sömnlösa nätter

kommer jag tassande på tå.

Hon vet inte att jag är där

för att hjälpa henne förstå.



Lika ändlöst som strandens vågor

och hennes smärta...

Jag vakar över min starka mamma

som alltid bär mig i sitt hjärta.



Hon bär ett leende,

ett leende som hon tror döljer.

Men genom Himlens dörr

ser jag tårarna som följer



Min mamma försöker hantera döden

för att hålla mig kvar.

Men alla som känner henne vet

att det är den enda möjlighet hon har.



När jag vakar över min starka mamma...

genom Himlens öppna dörr

försöker jag förklara att änglar skyddar mig

nu så som hon gjorde förr.



Men jag vet att det inte hjälper

eller lättar bördorna hon bär.

Har du möjlighet, gör ett besök...

och visa att du håller henne kär.



Vad hon än säger...

hur hon än mår.

Min starka mamma har ett hjärta,

för alltid fullt av sår.



Kommenterat - 2010-03-27 / 08:13:51
Postat av: Annelie Söderbo

Massa styrkekramar till er!

Kommenterat - 2010-03-27 / 10:31:18  | URL - http://anneliesfotografier.dinstudio.se/news_1.html
Postat av: Helene

Massa styrkekramar till er Maria!

Det var en otroligt vacker begravning, med mycket vacker musik och Dikter och en massa saker som gjorde att begravningen för Anthony blev väldigt speciell.Starkt av dig Maria att kunna läsa en dikt på sitt barns begravning,och tänk som Anthonys pappa som bar kistan ur kyrkan och släppa ner den i marken. Otroligt starkt av er ni gjorde att det trots allt blev en fin minnesdag för er älskade son Anthony: Tänker så mycket på er alla Kram Helene

Kommenterat - 2010-03-27 / 17:18:45
Postat av: Sara T

Det är så fint det du skriver i din blogg, mina tårar rinner varje gång jag läser. Du är så stark Maria och jag är så glad att du är min vän!! Kram

Kommenterat - 2010-03-27 / 18:31:27
Postat av: Linda Rundberg

Otroligt vacker begravning, jag vet att Anthony var väldigt stolt över hur ni hade ordnat det för honom.

love

Kommenterat - 2010-03-28 / 17:06:36
Postat av: Astrid

Låter som en otroligt fin begravning men otroligt svår förstår jag. jag önskade att jag kunnat vara med men det hade inte fungerat för mig. är så starka känslor i detta. Jag har levt mig in i den med allt du berättar låter jättefint.



kram Astrid

Kommenterat - 2010-03-28 / 18:53:26
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: