Älskade änglabarn....

2010-03-27 / 09:09:59

Fick en vacker dikt.....


Min mamma är så stark,
det säger faktiskt alla.
Men i ensamhet om natten har
jag sett hennes tårar falla.

Under sömnlösa nätter
kommer jag tassande på tå.
Hon vet inte att jag är där
för att hjälpa henne förstå.

Lika ändlöst som strandens vågor
och hennes smärta...
Jag vakar över min starka mamma
som alltid bär mig i sitt hjärta.

Hon bär ett leende,
ett leende som hon tror döljer.
Men genom Himlens dörr
ser jag tårarna som följer

Min mamma försöker hantera döden
för att hålla mig kvar.
Men alla som känner henne vet
att det är den enda möjlighet hon har.

När jag vakar över min starka mamma...
genom Himlens öppna dörr
försöker jag förklara att änglar skyddar mig
nu så som hon gjorde förr.

Men jag vet att det inte hjälper
eller lättar bördorna hon bär.
Har du möjlighet, gör ett besök...
och visa att du håller henne kär.

Vad hon än säger...
hur hon än mår.
Min starka mamma har ett hjärta,
för alltid fullt av sår.
 

 

Mamma saknar dig, och Leo grät många tåraröver dig igår, han var helt otröstlig, så sorgligt att se...Du ska ju såklart vara hos oss...Jag hoppas du finns här ändå....Puss

Kommentarer!
Postat av: Jim

mycket fin dikt!!!

Kommenterat - 2010-03-27 / 10:10:04
Postat av: Linda i Holland

Underbart vacker dikt,och valdigt fin blogg,du skriver valdigt bra!! Glad for din skull att det blev en vacker och fin begravning aven om det maste varit jattejobbigt.

(Kommer hem till Sverige i juli och skulle da hemskt garna vilja traffa dig om du orkar och vill,vi kan ju se da!) Stora kramar Linda

Kommenterat - 2010-03-27 / 10:13:23
Postat av: Marie

Åh, vad fint Maria. Är så glad över att få läsa det du skriver och det du känner. Har kikat på din gamla blogg ibland, men jag förstår att det inte känns rätt att skriva där, inte just nu i alla fall. Tittar där ändå ibland och tänker att det är ditt gamla liv, ett liv som kommer aldrig komma igen på samma sätt, men jag är helt säker på att du en dag kommer känna att du har ett nytt liv som du kan finna glädje i. Fast på ett annat sätt. Du är fin och stark!

Kommenterat - 2010-03-27 / 11:46:45  | URL - http://wwww.marieakerblad.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Jag är också en änglamamma. Att läsa träffande dikter ger ett litet uns av tröst just för stunden.

Skickar dig många styrkekramar...

Kommenterat - 2010-03-28 / 19:53:52  | URL - http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/
Postat av: Lena

Sänder dig en kram...Jag vet hur det är...ännu en otröstlig änglamamma/ Lena

Kommenterat - 2010-03-30 / 13:29:38  | URL - http://www.jozzan.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: