Sista resan utomlands tillsammans....

2010-06-08 / 10:17:48

Hittade den här bilden på min gamla blogg, en blogg som jag har svårt att se att jag någonsin kommer att gå tillbaka till....
Bilden är tagen på vår sista resa, den gick till Bulgarien/Albena, vi hade aldrig vart dit innan men vi trivdes så himla bra och skulle egentligen åkt dit nu i sommar igen, fast till ett annat hotell...Under denna resa som vi gjorde sommaren 2009 hann vi göra så mycket fint tillsammans...
Här fick ni för första gången uppleva all inclusive, ni bara älskade att kunna springa iväg och beställa dricka närsomhelst när vi låg vid poolen...Bästa momentet var nog när glassen kom ut vid poolområdet runt halv elva tiden. Vi låg nästan alltid på samma solstolar, precis vid baren så vi hade koll på när glassen bars ut...

Här träffade ni varsin kompis i ett annat syskonpar, Leo lekte mest med pojken och du med tjejen. Tror du och hon hade ett gott öga till varandra. Väl hemma i sverige sedan hade ni kontakt via msn ibland...Här plockade vi mycket snäckor på stranden som syns i bakgrunden som minne...Dessa snäckor ligger nu i en hjärtformad vas som står på fönsterbänken i köket. Här promenerade vi på stranden med skorna i handen, efter en stunds promenerande var vi inne i stan. Väl inne i stan fick ni bestämma två saker ni ville göra bland alla barnsaker...Leo åkte nästan alltid ormen långe eller flygplan...du valde gärna hoppborgen eller saker som du kunde utmana mig i...Ibland spelade vi biljard också, du var grymt duktig på det...

Vi åkte vissa kvällar tåget som gick genom hela Albena. vid ett tillfälle fick vi se tigrar, det var en cirkus i stan, du blev helt salig för du älskade ju tigrar...På denna resan åt du pommes precis varje dag och till det drack du allra helst 7 up...Denna sommaren blev du också magsjuk, som många andra på hotellet och du lyckades med bedriften att kräkas i restaurangen...

Resandet var som sagt en stor del av vårt liv, ni frågade ofta " Vart ska vi resa nästa gång"...För mig kändes det rätt att spara allt jag kunde för att vi skulle kunna få alla dessa fina upplevelser tillsammans, istället för att vid jul köpa julklappar för flera tusen som sedan ändå inte var så intressanta efter ett tag...
Jag är så glad att du fick uppleva allt vi gjort utomlands, men jag är så ledsen att vi inte kan fortätta uppleva ännu mer tillsammans med dig, det känns så tomt....
Saknar.....


Kommentarer!
Postat av: Marie Å

Tänk vad mycket minnen ni samlat tillsammans. Det är värt mer än alla pengar i världen! Det är så fint att du delar med dig av alla minnen och upplevelser, känns som om man kommer hela familjen närmre när du berättar om era upplevelser. Stor kram till en fin vän en regnig dag

Kommenterat - 2010-06-08 / 15:30:19
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: