Blommor i olika skepnader...

2010-06-28 / 09:30:07



Denna maskros växer ur asfalten i närheten av Anthonys viloplats, på en väg som leder bort till min mormors och morfars grav. Där kör bilar dagligen, men som sagt, här växer denna lilla blomma. Såklart det ska vara just en maskros till att växa där, en riktig överlevnadsblomma...Häromdagen när vi skulle köpa blomma till Anthony, så ville Leo att vi skulle köpa en brandgul gerbera. Blomsterhandlaren frågade om vi visste vilken blomma som är släkt med gerberan, vi gissade på maskros, de är ju ganska lika varandra. Vi hade rätt  och bara för det fick vi blomman utan att betala. Leo blev överlycklig och har berättat detta för hela sin omgivning...Dock tror han nu att vi kan få gratis blommor överallt om vi bara svarar på en fråga...
Hursomhelst, gerbera är ju en blomma som står väldigt länge, nu när vi vet att den är släkt med maskrosen så är det lätt att förstå varför...

Detta roshjärta ligger på en grav i närheten. Rosorna är av sammet, och de har hållt sig lika fina hela tiden trots sol och regn ...Skulle vilja lägga ett sådant här hos Anthony, men vet inte vart man ska få tag på det.
Någon som vet?

Miss you...

Kommentarer!
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Gerbera, rosa gerbera hade Lova i sin näbb bukett då jag och maken gifte oss.

Den färgen på den blomman är hennes ^^ Jag färknippar den med den dagen då hon var extra fin med tiara och allt.

Kommenterat - 2010-06-28 / 10:16:45  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Hannas pappa

Maria,

Jag vill bara att du ska veta att Kia och jag ägnar både dig och Anna-Maria många tankar nu när vi tillbringar tid tillsammans...Tänk om även ni hade kunnat vara här...

"Massmis med"

Niklas

Kommenterat - 2010-06-28 / 14:42:10  | URL - http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Toja

Mitt tips är att du köper torr oasis i antingen hobbybutiken eller blomhandeln, har du tur så har de färdigt formade hjärtan, annars skär du till det själv och sen köper du sammetsrosor som du klipper i rätt längd, rosor finns i alla möjliga butiker skulle jag gissa, sen är det bara att pilla ner rosorna i oasisen! Det är enkelt och underbart att få laga själv :) Lycka till!

Kommenterat - 2010-07-01 / 23:25:45
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: