Jul på Liseberg

2010-12-19 / 21:30:42
De flesta runt omkring mig vet att julen inte är något jag direkt älskar, men jag uppmärksammar den ändå, för att jag har barn...Idag var vi på Liseberg, det snöade och fötter och ansikte frös nästintill till is...Framförallt när vi skulle åka gamla hederliga slänggungan...Några timmar härdade vi ut och sedan åkte vi iväg till vänner där vi gjorde julgodis...Denna gång blev det rocky roads, wienernougat, kardemummamaränger och mozartkulor...

Jul på Liseberg 2010, Maria och Leo



Här har vi inte hunnit börja frysa än utan är vid gott mod fortfarande, tänk att det blir så kallt, det hjälpte inte ett smack att vi hade på oss tjocka termobyxor och annat gott...Dock hade jag tagit med mig mina torgvantar, det var kanske inte så genomtänkt, hade behövts ett par med hela fingrar...
 



Denna bilden på Leo är underbar...han sitter och väntar på att attraktionerna ska öppna...







Provåka...



Värma händerna kunde behövas emellanåt...trots vantar....



Värma kroppen inombords var skönt, här var det varm choklad med vispad grädde...



Mini-donuts fick det bli i år också, men bara med vanligt socker, annars kan jag rekomendera att be om hasselnötssås på...Ljuvligt, men sjuhelsikes mäktigt....



Här fanns det som en liten bod där man kunde tända ljus för någon man tänker på, ljusen var skänkta från Ikea och man kunde lägga varfri slant som gick till stadmissionen...Tyvärr såg man flera som bara tände men inte kunde kosta på sig en krona eller två i " Sparbössan"
En kall men fin dag....som senare avslutades med sängtiders vara eller inte vara...
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: