Så många ställen

2010-04-23 / 09:19:33


Så mycket som vi varit med varandra, så mycket som vi har uträttat, det finns minnen i varje hörn av Göteborg, Malmö, Kanarieöarna....


Här en bild på plaskedammen i majorna, under somrarna i väntan på årets sommaresa befann vi oss här. Ni upplevde när ni var små att det var här ni lärde er simma, men när ni verkligen lärde er simma insåg ni att det var för grunt här och att ni allt som oftast hade gått runt med händerna på botten och låtsats...Vi brukade ha med oss picnic på kanelgifflar, festis och lite annat smått och gott. Ibland gick vi till gatuköket som ligger om hörnet för att äta korv med mos, ibland gick vi till Konsum som ligger åt andra hållet...Där valde ni alltid de största glassarna ni kunde finna i frysdisken....
Fina minnen...men också svåra minnen att ta upp de första gångerna...




Majvallen. Här är er hemmaplan sen ett tag tillbaks Anthony. Sen detta blev er hemmaplan kunde du ta dig själv tillsammans med vänner på cykel, på vägen dit genom plikta finns det ju inga bilvägar att oroa sig för. På sommar-fotbollsskolan, delade jag och mormor på att komma dit och titta när du spelade, du var alltid helt slut i fötterna och hade plåster på varenda tå, tänk att helt plötsligt spela fotboll varje dag i flera timmar. Väl hemma fick vi smörja liniment på dina vader och skenben och plåstra om än en gång....Jag tänker tillbaks på de gången jag stått i fönstret och tittat bort mot de håll du förväntades komma på din cykel, när du väl kom brukade su se mig i fönstret, ge mig ett snett leende och genast dra av dig den svettiga hjälmen.
Klubbstugan finns där i bakgrunden, i den hade vi en minnesstund när du hade lämnat oss så hastigt. Tränarna tände ljus på ett bord bredvid ditt foto...Pratade om hur orädd du var när ni spelade matcher, så modig och gick alltid in med 100% även när laget låg i underläge. Sen berättade tränaren att han fått veta från ett ett annat barn att du alltid valde nummer 3 på tröjan vid matcher av anledningen att det var mitt lyckonummer, när vi var på Liseberg tog jag alltid nummer 3 och detta hade du uppmärksammat. Så fint tänkt av dig Anthony, älskvärda unge...

Som sagt, minnen i varje hörn, många ställen har jag besökt igen för första gången efter du lämnade oss, det gjorde ont, men jag hoppas att det blir lite lättare för varje gång...
Kärlek....

Kommentarer!
Postat av: Marie Å

Du är stark som orkar ta dig till platserna, och tänka en stund på vad de betyder för dig och er. Tänk vad många fina minnen man hinner skapa tillsammans under så många års tid. Fotboll, resor så mycket av det Anthony tyckte allra bäst om som du har gett honom och delat med honom. Ja, och mormor såklart. Du är en fin mamma och vän. Kram Marie

Kommenterat - 2010-04-23 / 15:13:32
Postat av: Pia

Vad fint att ha så mycket minnen och platser förknippade med många av dem.

Anthony kommer möta dig på alla dessa platser, när du finns där och minns, minns och finns han där också.



Den varmaste kramen till dig Maria!

Kommenterat - 2010-04-24 / 13:00:20
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: